کد خبر: 1445655
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱

برگزاری همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده سیدسلطان محمد(ع) در رودان

گروه اجتماعی: همزمان با دهه کرامت و در پاسداشت روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان، همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده سید سلطان محمد (ع) در رودان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان حجت‌الاسلام منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در حاشیه همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده سید سلطان محمد(ع) که روز گذشته، 10 شهریور در رودان برگزار شد، امامزادگان را قطب‌های فرهنگی و مرکز ترویج، نشر و گسترش فرهنگ قرآن و عترت دانست و گفت: معرفی بیش از پیش امامزادگان واجب التعظیم، ارتقای معرفت مردم نسبت به شأن و منزلت آنان و آشنایی مردم با سیره عملی و رفتاری این کانون‌های نور و معنویت، تجلیل از خادمان و هیات امنای نمونه بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان را از محورهای اصلی برگزاری این همایش برشمردند.
حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه برنامه‌های دهه مبارک کرامت با محوریت بقاع متبرکه و با هدف تبدیل این اماکن معنوی به قطب‌های فرهنگی کشور در راستای تحقق منویات رهبری اجرا می‌شود افزود : برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی با محوریت فرهنگ و معارف اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان است.
وی از امامزادگان سیدمظفر(ع) و سیدسلطان محمد(ع) به‌عنوان شاخص‌ترین و زائر پذیرترین امامزادگان در هرمزگان یاد کرد و گفت: بارگاه مطهر، نورانی و ملکوتی این امامزادگان همواره مامن و خلوتگه راز و نیاز دل های عاشق و سوخته هزاران زائر از جای جای ایران اسلامی است
یادآوری می‌شود که همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده سید سلطان محمد (ع) با حضور گرم و پرشور عاشقان و شیفتگان آل الله از جای جای ایران اسلامی، شامگاه دوشنبه در جوار تربت پاک و مطهر این سلاله پاک رسول الله در رودان برگزار شد.

captcha