بهره‌مندی بیش از 4000 شرکت‌کننده از «بوستان‌های معرفت» در استان مرکزی
کد خبر: 1448722
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲

بهره‌مندی بیش از 4000 شرکت‌کننده از «بوستان‌های معرفت» در استان مرکزی

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از بهره‌مندی چهار هزار و ۲۰۰ شرکت‌کننده از برنامه‌های بوستان معرف در سطح استان خبر داد.

حجت الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: این اداره کل از سوی ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی نائل به کسب رتبه دستگاه برتر در میان دستگاه‌های فرهنگی استان شد.

وی تشکیل تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت، میزان استقبال از این پایگاه‌ها با تنوع برنامه‌ای از فعالیت‌های اوقات فراغت، خروجی این پایگاه‌ها در قالب نشریات داخلی و موارد دیگر را از جمله امتیازات و موفقیت‌های برنامه‌های اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی دانست.

قربان‌پور تعداد پایگاه‌های پیشنهاد شده را 50 پایگاه دانست و تصریح کرد: با توجه به این تعداد به این تعداد و اسنقبال عمومی جوانان ان پایگاه‌ها به 118 پایگاه افزایش یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی انجام فعالیت‌های هر یک از پایگاه‌ها را در قالب برنامه‌هایی نظیر گفتمان‌های دینی با موضوعات اندیشه جوان، آسیب‌شناسی رفتارهای اجتماعی، عفاف و حجاب، بصیرت‌افزایی و همچنین برگزاری مراسم های قرائت زیارات اهل بیت(ع) با توجه به فعالیت‌ها، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری اردوهای فرهنگی و سایر برنامه‌ها دانست.

وی اظهارکرد: تعداد شرکت‌کنندگان در هسته‌های فرهنگی جوان امسال بیشتر از2 هزار و 100 بوده و در بوستان‌های معرفت نوجوانان نیز 2 هزار نفر حضور داشتند که جمعاً 4 هزار و 200 نفر از برنامه‌های این پایگاه‌ها بهره‌مند شدند.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: در این طرح 62 روحانی از دفار تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی به‌عنوان مربی دینی حضور داشتند که برای آموزش جوانان و جوانان کتاب‌های آموزشی تحت عنوان ره‌توشه راهیان نور ویژه تابستان در قالب این دو گروه استفاده کردند.

captcha