آموز‌ه‌های دینی ایمن‌کننده جامعه از بزهکاری‌های اجتماعی است
کد خبر: 1451321
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی:

آموز‌ه‌های دینی ایمن‌کننده جامعه از بزهکاری‌های اجتماعی است

کانون خبرنگاران نبأ/ جواد عباس‌زاده: سردار محمدعلی نصرتی گفت: آموزه‌های دینی منادی سلامت اخلاقی، روحی و روانی انسان‌ها بوده و اگر خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی تأثیرگذار به‌درستی به تعلیم و تربیت اسلامی و قرآنی بپردازند بسیاری از بزهکاری‌های اجتماعی قابل حل خواهند بود.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، سردار محمدعلی نصرتی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی، 26 شهریورماه، در جمع مدیران و کارشناسان اجتماعی شهرستان سراب گفت: آموزه‌های دینی منادی سلامت اخلاقی، روحی و روانی انسان‌ها بوده و اگر خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی تأثیرگذار به‌درستی به تعلیم و تربیت اسلامی و قرآنی بپردازند بسیاری از بزهکاری‌های اجتماعی قابل حل خواهند بود.

وی با ابراز نگرانی از گسترش آمارهای مبتلایان به سوءمصرف مواد مخدر در استان آذربایجان شرقی، اظهارکرد: در حالی که در سال‌های قبل استان آذربایجان‌ شرقی با 1.91 درصد از نظر میزان اعتیاد در رتبه 21 استان‌های کشور قرار داشت، هم‌اکنون با  10 هزار معتاد شناسایی شده در کمپ‌های ترک اعتیاد این آمار برهم خورده است.

نصرتی با بیان اینکه متأسفانه 38 درصد این افراد برای بار اول معرفی شدند که این رقم نگران‌کننده است، افزود: ایران یکی از قربانیان مواد مخدر در جهان است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی یادآور شد: در حالی که ایران پهلوی از تولیدکنندگان تریاک مرغوب جهان بود با پیروزی انقلاب اسلامی تولید این مواد برچیده شد و تاکنون بیش از چهار هزار نفر در راه مبارزه با این بلای خانمان‌سوز و اسلحه استکبار شهید شدند.

captcha