حجتالاسلام سید محمد فخری، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: برای تبلیغ دین در فضای مجازی ابتدا باید نیاز مخاطب سنجیده شود و طرحهای ارائه شده نیز باید براساس نیاز و مطالبه مخاطب باشد تا اثربخش شود.
وی بهترین راههکار برای استفاده از ظرفیت فضای سایبری را برنامهریزی صحیح دانست و افزود: در این مسیر ابتدا باید نیازهای جوان امروزی به خوبی شناخته شود و برنامههای تبلیغی باید در راستای پاسخ دادن به این نیازها طراحی و اجرا شوند.
فخری بیان کرد: برگزاری برنامههای جنبی و ترتیب دادن اردوهای علمی، فرهنگی و واگذار کردن اجرای بخشی از برنامهها توسط خود جوانان در را موفقیت برنامههای تبلیغی موثر دانست.
این مسئول با اشاره به اینکه پاسخ دادن به شبهات نسل جوان یکی از دغدغههای اصلی نهادهای تبلیغی و فرهنگی است، اضافه کرد: بدون شک خط مقدم این امر مهم روحانیون و متولیان دینی هستند تا با حضور پر رنگ میان جوانان و نوجوانان با بهرهگیری از ادبیات و گفتمان امروزی شبهات این قشر را پاسخ دهند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، اظهار کرد: برخورداری از گفتار و رفتار نیکو، توانایی علمی و عملی، اشراف داشتن به علوم روز و همگام بودن با فن آوری و ابزارهای مدرن از جمله مهارتهای تبلیغی است که متولیان باید به آن تجهیز شوند.