کد خبر: 1452096
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
جعفری خبر داد:

حمایت مرکز هنرهای رقومی بسیج از بسیجیان فعال در حوزه رسانه‌های دیجیتال

گروه فضای مجازی: رئیس مرکز هنرهای رقومی بسیج گفت: حمایت‌های لازم از پیش‌تولید، میانه تولید و پس تولید محصولات بسیجیان فعال در سراسر کشور را با احراز صلاحیت‌شان در کارگروه‌های ویژه انجام خواهد شد.

مهدی جعفری، رئیس مرکز هنرهای رقومی بسیج، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به دلایل حمایت از بسیجیان فعال در حوزه رسانه‌های دیجیتال پرداخت و اظهار کرد: با مشاهده دغدغه جامعه تولیدکنندگان و رصد فعالیت‌های سطح یک دنیا و اشتباه شیوه حمایتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصمیم به ایجاد حمایت در این حوزه گرفتیم.

وی ادامه داد: هدف‌مان در حمایت از تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای، ارتقای کیفیت این صنعت است. همچنین تولیدات به درستی عرضه شود و در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

جعفری اظهار کرد: تحقق دو هدف مهم مبنی بر ارتقای کیفیت محصولات و توزیع مناسب آن با تزریق مستقیم اعتبارات اتفاق نمی‌افتد، بلکه کشورهای بزرگ دنیا زیرساخت‌های لازم را برای شرکت‌های دانش بنیان تأمین می‌کنند. بنابراین تأمین این زیرساخت‌ها را ما به سه بخش: پیش‌تولید، میان‌تولید و پس تولید تقسیم‌بندی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: ما تجهیزات پیش تولید را در گام اول در اختیار تولید‌کنندگان قرارداده‌ایم که البته این موضوع هم شرایط و فرایند خاص خود را دارد که می‌توان به شناسایی، ارزش‌گذاری و بررسی توان تولید اشاره کرد. ما پس از احراز صلاحیت آن به میزان توانی که داریم از آنها حمایت می‌کنیم که البته باید گفت که توان‌مان بسیار محدود است و نمی‌توانیم همه شرکت‌ها را در چتر حمایتی‌ خودمان قرار دهیم.

رئیس مرکز هنرهای رقومی بسیج تصریح کرد: برای حمایت از جامعه هدف‌مان، شاخص‌هایی را مدنظر قرار داده‌ایم که بر مبنای آن شاخص‌ها آنها را حمایت می‌کنیم. ابتدا مراکز را ارزیابی می‌کنیم و این ارزیابی‌ها در کارگروه فنی و محتوایی محقق می‌شود و پس از سطح‌بندی، تجهیزات مناسبی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در گام اول تلاش‌مان این است که تولیدکننده دغدغه تولید نداشته باشد یعنی نگران ابزار و تجهیزات برای تولیدش نباشد و تمام تمرکز خود را روی تولید بگذارد.

جعفری اظهار کرد: در گام دوم حمایت‌مان از حوزه محتواست. نقد جدی که به بازی‌سازان کشور گرفته می‌شود، بحث محتواست و حتی بسیاری از شرکت‌های خارجی هم نسبت به این موضوع انتقاد داشته‌اند. بحث محتوا را از دو سال پیش در دستورکارمان قرار داده‌ایم و مقدار قابل توجهی بازی‌نامه و فیلمنامه با سوژه‌های ناب تاریخی، ایرانی و اسلامی جمع‌آوری کرده‌ایم.

جمع‌‌آوری سوژه‌های ناب ایرانی

وی ادامه داد: برای جمع‌آوری سوژه‌های ناب ایرانی، اسلامی برای فیلمنامه و بازی‌نامه تعدادی از کارشناسان خبره‌ اعم از روانشناسان، جامعه‌شناسان و سیاستمنداران به ما کمک کرده‌اند تا تولیدکنندگان با دغدغه کمتری به تولید بپردازند.

رئیس مرکز هنرهای رقومی بسیج تصریح کرد: در گام بعدی و پس از تأمین تجهیزات و محتوا، هزینه‌های تولید را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهیم چرا که معتقدیم با تأمین تجهیزات و محتوا قطعا هزینه تولید کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: پس از تولید محصول، به تکثیر و توزیع آثار در بدنه بسیج اقدام می‌کنیم. مهم‌ترین بازار توزیع متعلق به بسیج است و می‌توان گفت که پاشنه آشیل صنعت بازی‌های رایانه‌ای، مسئله توزیع است. همچنین یکی از پرفروش‌ترین آثار در بازی‌های رایانه‌ای مربوط به آثار بسیج بوده است.

جعفری اظهار کرد: صندوق حمایتی در مرکز هنرهای رقومی قرار داده شده است تا در چند سطح حمایت‌های خود را در قالب ارائه وام از تولیدکنندگان داشته باشد. سطح اول به گروهی از تولیدکنندگان مربوط می‌شود که در مرحله ایده هستند و با دریافت وام می‌توانند ایده‌شان را به مرحله تولید برساند. سطح دوم گروهی از تولیدکنندگان هستند که در میانه تولید با مشکلات بسیاری روبرو شده‌اند و با دریافت وام می‌توانند تولیدشان را به پایان برسانند.

وی ادامه داد: سطح سوم گروهی از تولیدکنندگان هستند که در توزیع و تکثیر آثارشان با مشکلاتی روبرو هستند که این گروه با دریافت وام از مرکز هنرهای رقومی بسیج می‌توانند مشکل‌شان را مرتفع کنند.

رئیس مرکز هنرهای رقومی بسیج تصریح کرد: از طرفی رایزنی‌هایی را با صداوسیما آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم تبلیغات مناسبی برای آثار داشته باشیم.

captcha