دومین سوگواره تعزیه‌خوانی خراسان جنوبی به میزبانی سرایان برگزار می‌شود
کد خبر: 1452121
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
آبان‌ماه؛

دومین سوگواره تعزیه‌خوانی خراسان جنوبی به میزبانی سرایان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دومین سوگواره تعزیه‌خوانی خراسان جنوبی به میزبانی این شهرستان از هفتم تا نهم آبان امسال برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی، احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عصر روز گذشته، 29 شهریورماه در جمع هنرمندان تعزیه  گفت: سوگواره تعزیه با هدف استمرار باورهای آئینی، آداب و رسوم مذهبی و اعتلای هرچه بیشتر آئین تعزیه‌ برگزار می‌شود.



وی افزود: این سوگواره همزمان با دهه نخست ماه محرم (چهارم تا ششم محرم‌الحرام 1436) مصادف با هفتم تا 9 آبان‌ماه به میزبانی شهرستان سرایان برگزار می‌شود.



مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ارسال فراخوان این همایش گفت: فراخوان برگزاری این همایش به ادارات سطح استان ارسال شده و تا 15 مهرماه آثار جمع‌آوری و پس از داوری گروه‌های برتر معرفی و طی سه روز همایش اجرا می‌شود.



وی ادامه داد: موضوع متون تعزیه‌ها باید در مورد اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و متقاضیان شرکت در سوگواره ملزم به ارسال سی‌دی اجرا و یک نسخه از متن تعزیه تا 15 مهرماه به دبیر خانه مستقر در اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی سرایان هستند.



محبی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این اداره مراجعه و یا با شماره تلفن 05628228281 تماس بگیرند، یادآور شد: مراسم اختتامیه این سوگواره هفتم تا نهم آبان‌ در سرایان با حضور تمام گروه‌های شرکت‌کننده و اساتید کشوری تعزیه از تهران برگزار می‌شود.

captcha