ولایت از پایه‌های دین اسلام است
کد خبر: 1457485
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
حجت‌الاسلام میرعمادی:

ولایت از پایه‌های دین اسلام است

گروه اجتماعی: امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه یکی از نعمت‌هایی که خداوند به انسان عطا کرده نعمت ولایت و امامت است اظهار کرد: ولایت از پایه‌های دین است و اگر ولایت نباشد عقل انسان راه به جایی نمی‌رساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌ از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان امروز، 14 مهرماه در اولین جشنواره ولایت که در مرکز پدافند هوایی اراک برگزار شد، با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره قدردانی، خطاب به هنرآموزان این مرکز، گفت: مقام معظم رهبری علاقه بسیاری به جوانان دارند پس قدر خود را بدانید و در جایگاهی که قرار دارید با قدرت برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید.

وی اظهار کرد: یکی از نعمت‌هایی که خداوند به انسان عطا کرده نعمت ولایت و امامت است؛ لذا ولایت از پایه‌های دین است اگر ولایت نباشد عقل انسان راه به جایی نمی‌رساند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به ویژگی و نقش ولایت در زندگی بشر، تصریح کرد: ولایت پل ارتباطی میان انسان و خداست اگر این پل نباشد انسان نمی تواند به مقصد برسد.

میرعمادی در ادامه عدالت، صلاحیت علمی و مدیریت را از شروط اصلی رهبری دانست و گفت: خدا را شاکریم که امروز رهبری فقیه شجاع،عادل، مدیر و مدبر، باتقوا، دین‌‌مدار و قوی را به ما ارزانی داشت و آن وجود مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه پس از وفات امام خمینی(ره) همه تصور می‌کردند انقلاب اسلامی به پایان رسیده است اما مقام معظم رهبری ذخیره‌ای الهی بود که پس از امام راحل به رهبری انتخاب شد، اظهار کرد: امروز انقلاب ما ریشه دوانیده است و هیچ کشوری نمی‌تواند به آن تجاوز کند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدصادق قادری، رئیس عقیدتی- سیاسی پدافند هوایی اراک نیز در ادامه غدیر را نمادی برای ارزش‌ها عنوان کرد و افزود: خداوند را شاکریم که نور ولایت در کشور ما جاری و پرچم ولایت در دست مقام معظم رهبری است.

این مقام مسئول با تشریح برنامه‌ها و اهم فعالیت‌های جشنواره ولایت، یادآور شد: این جشنواره وظیفه و ادای دینی نسبت به خاندان رسالت است.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم به نفرات برتر مسابقه کتابخوانی و مقاله‌نویسی این جشنواره جوایزی اعطا شد.

captcha