ولایت و امامت دو مؤلفه اصلی در حفظ وحدت هستند
کد خبر: 1458762
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۸

ولایت و امامت دو مؤلفه اصلی در حفظ وحدت هستند

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت رفسنجان گفت: ولایت و امامت اهرم نگهدارنده وحدت هستند و مسلمانان اگر بخواهند بر نقشه‌های شوم دشمنان پیروز شوند، باید اتحاد خود را حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، امام جمعه موقت رفسنجان در خطبه‌های نماز جمعه رفسنجان با بیان اینکه رعایت تقوا مشکلات زندگی انسان را برطرف می‌کند، گفت: قرآن شفابخش است و دستورات زندگی ما در قرآن آورده شده است.
وی با تبریک عید غدیر و با بیان اینکه این عید بزرگترین عید مسلمانان و به‌ویژه شیعیان است و شب و روز این عید باید باشکوه برگزار شود، افزود: امامت و ولایت از مباحث مهم اسلام است و امامت از اصول دین ما به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: روز قیامت پیامبر اعظم(ص) اعمال انسان را رصد می‌کند و امامان(ع) نیز از شاهدان اعمال ما در روز قیامت هستند.
امام جمعه موقت رفسنجان گفت: ولایت و امامت اهرم نگهدارنده وحدت هستند و مسلمانان اگر بخواهند بر نقشه‌های شوم دشمنان پیروز شوند، باید اتحاد خود را حفظ کنند و از شیعه و سنی، ترک، کرد، لر و ... باید با هم متحد شوند.
حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: اتحاد مسلمانان ریشه استکبار را می‌خشکاند و اگر دشمن ببیند راهی برای نفوذ به مسلمانان ندارد، عقب‌نشینی می‌کند.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از شئونات امامت قضاوت است و در زمان غیبت ولی‌امر مسلمین رهبر فرزانه انقلاب زعامت جهان اسلام را بر عهده دارد.
امام جمعه موقت رفسنجان با اشاره به آیات قرآن افزود: اگر جامعه حدود و تقوا را رعایت کند، خداوند مشکلات اقتصادی آنها را رفع می‌کند، برکت خداوند و باران رحمت او زمانی نازل می‌شود که رعایت تقوا را داشته باشیم.
حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: استان کرمان و به‌ویژه شهرستان رفسنجان در بحران آب به سر می‌برد، بنابراین باید بیش از پیش تقوا را رعایت کرده و دعا کنیم تا از این بحران نجات یابیم.
وی با تبریک میلاد امام هادی(ع) بیان کرد: زیارت جامعه کبیره که یک دوره امام‌شناسی است از لسان مبارک امام هادی(ع) بیان شده و ایشان در سن هفت سالگی به امامت رسیدند، 33 سال امامت امت مسلمانان را عهده‌دار بودند و در سن 41 سالگی به‌ شهادت رسیدند.
امام جمعه موقت رفسنجان به روز بزرگداشت حافظ در 17 ذیحجه برابر با 20 مهرماه اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در کنگره بزرگداشت حافظ وی را درخشان‌ترین ستاره فرهنگ فارسی خواندند.
وی اظهار کرد: جشن غدیر در شب عید غدیر در حسینیه نجارها برگزار می‌شود، همه باید واقعه غدیر را به فرزندان خود یادآوری کنیم و در این روز لباس نو بپوشیم و عیدی بدهیم.

captcha