طرح «شیعه‌شناسی» در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 1460058
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

طرح «شیعه‌شناسی» در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود

گروه اندیشه: دبیر کانون بصیرت دانشگاه زنجان با اشاره به برگزاری طرح «شیعه‌شناسی» در این دانشگاه، گفت: این طرح در راستای معرفی عقاید فرقه‌های انحرافی ضد‌شیعه و ضد‌اسلام که با عنوان شیعه و یا اهل تسنن در دنیا فعالیت می‌کنند، برگزار می‌شود.

محمد سیلطانی، دبیر کانون بصیرت دانشگاه زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با بیان اینکه فعالیت فرقه‌های غیر‌اسلامی و انحرافی، در بسیاری از موارد در جهت ضربه زدن به اسلام ناب محمدی انجام می‌شود، گفت: بسیاری از این فرقه‌های انحرافی با نام شیعه و یا با نام اهل تسنن اقدام به فعالیت‌هایی می‌کنند که در اصل دین مبین اسلام جایی ندارد.

وی افزود: به‌همین منظور، بصیرت‌افزایی در مورد اصل این فرقه‌های انحرافی و عقاید ضدشیعه و ضد‌اسلام آنها ضرورتی است که در برهه کنونی سبب جلوگیری از شبهه‌افکنی از سوی دشمنان نیز می‌شود.

دبیر کانون بصیرت دانشگاه زنجان با اشاره به برگزاری طرح «شیعه‌شناسی» در این دانشگاه، ابراز کرد: این طرح در راستای معرفی عقاید فرقه‌های انحرافی ضد‌شیعه و ضد‌اسلام که با عنوان شیعه و یا اهل تسنن در دنیا فعالیت می‌کنند، برگزار می‌شود.

سیلطانی تصریح کرد: این طرح در سه بخش فرقه‌های افراطی شیعه، فرقه‌های افراطی اهل تسنن و تفکرات وحدت‌بخش به اجرا در می‌آید که در ترم جاری تحصیلی به بررسی فرقه‌های افراطی شیعه همچون «صادق شیرازی‌ها»، «شبکه ماهواره‌ای امام حسین(ع)» و «شبکه ماهواره‌ای اهل بیت(ع)» خواهیم پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه مدرسان این دوره از مرکز شیعه‌شناسی قم دعوت شده‌اند، اظهار کرد: جریان‌های «عبدالعزیز آل‌شیخ»، «محمد‌بن عبدالوهاب» و «ابن تیمیه» در قالب فرقه‌های افراطی اهل سنت بررسی شده و تفکرات شهید مطهری، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و همچنین، بیانات گهربار امیرالمؤمنین نیز در قالب بخش تفرکات وحدت‌بخش این طرح بررسی می‌شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: این دوره از طرح «شیعه‌شناسی» ویژه فعالان فرهنگی ـ سیاسی دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد تا این افراد، نمایندگانی برای تربیت و بصیرت‌افزایی در بین دیگر دانشجویان باشند.

دبیر کانون بصیرت دانشگاه زنجان در پایان یادآور شد: در پایان این دوره گواهی‌نامه پایان‌دوره به شرکت‌کنندگان اعطا شده و نفرات برتر آزمون پایانی نیز تجلیل می‌شوند.

captcha