شهاب کشاورز، تولیدکننده بازی رایانهای «ذوالقرنین»، در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به توقف این پروژه اظهار کرد: از آنجا که روند حمایتی بنیاد ملی بازیهای رایانهای تغییر کرده است، ما همچنان در انتظار روند جدید بنیاد هستیم تا این پروژه را با حمایتهای مناسب به پیش ببریم.
وی افزود: علاوه بر بنیاد ملی بازیهای رایانهای به دلیل نامناسب بودن بازار صنعت بازیهای رایانهای، هیچ سرمایهگذاری حاضر به سرمایه در این پروژه عظیم قرآنی نمیشود. به همین دلیل تصمیم داریم فعلا پروژه را متوقف نگه داریم.
تولیدکننده بازی رایانهای «ذوالقرنین» تصریح کرد: مشکل پروژه ذوالقرنین مربوط به بودجه محدود کل کشور است. متأسفانه اختصاص اعتبار سه میلیاری به بازیهای رایانهای یک شوخی است و این اعتبار اندک کاری را از پیش نمیبرد.
وی بیان کرد: ذوالقرنین به دلیل برخورداری از داستان قرآنی، پروژه حساسی به شمار میرفت و نمیتوانستیم به سادگی با اعتبارات اندک آن را اجرایی کنیم. نظرمان این بود یا این کار تولید نشود و یا اگر قرار است تولید شود، شاهد تولیدی با کیفیت بالایی باشیم.