«دنیای حیوانات»؛ راهی به سوی خداشناسی
کد خبر: 1461724
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
انتشارات کانون پرورش منتشر کرد؛

«دنیای حیوانات»؛ راهی به سوی خداشناسی

گروه ادب: انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، چاپ چهارم ترجمه کتاب «دنیای حیوانات» راهی به سوی خداشناسی، نوشته هارون یحیی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب «دنیای حیوانات» نوشته هارون یحیی با ترجمه علیرضا عیاری را در ۱۲۸ صفحه و با قیمت 50 هزار ریال برای چهارمین بار روانه بازار نشر کرد. این کتاب از مجموعه آثار «راهی به سوی خدا‌شناسی» برای کودکان تهیه شده تا آنها را با دنیای حیوانات آشنا و خدا‌شناسی و توحید را در این گروه سنی تقویت کند.

کودکان با خواندن کتاب «دنیای حیوانات» به شگفتی‌های آفرینش موجودات زنده بیشتر پی‌می‌برند. در صفحه‌های این اثر، به سفری لذت‌بخش به همراه بسیاری از جانداران دوست داشتنی‌ پرداخته شده است و مخاطبان با ویژگی‌های جالبشان آشنا می‌شوند.

نویسنده در مقدمه این کتاب که در ۳۳ فصل مطالبی را درباره شگفتی‌های خلقت انواع حیوانات به کودکان ارائه می‌دهد، کودکان را مخاطب قرار می‌دهد و می‌نویسد: «کودکان عزیز؛ در این کتاب، به شگفتی‌های خلقت درباره موجودات زنده‌ای که در اطراف ما زندگی می‌کنند، پی می‌بریم. در صفحات بعدی، سفری لذت‌بخش به همراه تعدادی از موجودات زنده دوست داشتنی خواهیم داشت و شما در این سفر از خصوصیات شگفت‌انگیز و جالب این موجودات آگاه می‌شوید. در طول خواندن این کتاب می‌بینید که خداوند متعال تمام موجودات زنده را به طور کامل آفریده است و تمام این موجودات، تجلی زیبایی، قدرت و دانش خداوند هستند.»

نویسنده سپس مخاطبانش را متوجه می‌کند که حیوانات نام برده شده، تنها بعضی از حیواناتی هستند که در جهان وجود دارند. وی می‌نویسد: «سیاره زمین پر از حیوانات متنوع است. در حالی که زیبایی‌های خلقت را می‌بینید به خاطر داشته باشید که خداوند، خالق تمام موجودات است. او تنها از ما می‌خواهد که درباره قدرت و مهارت بی‌‌‌نهایت او در خلقت فکر کنیم و متوجه بشویم او آفریننده تمام موجودات است.

همچنین خداوند از ما می‌خواهد که از زیبایی‌های تمام موجودات زنده لذت ببریم و در نتیجه خداوند را دوست بداریم و از او سپاس‌گزاری کنیم، زیرا تمام این مخلوقات شگفت‌انگیز را پروردگار عالم آفریده است. خلقت تمام کائنات، تمام حیوانات، گیاهان زیبا، شب و روز و تمام موجودات یک هدف دارد. یعنی هدف از دیدن و فکر کردن درباره خلقت شکوهمند و بی‌عیب و نقص خداوند، صرفا تذکر به انسان است که خداوند با چه زیبایی موجودات را خلق کرده است. با مطالعه درباره جهان حیوانات می‌توانیم به دیدگاهی جدید درباره مخلوقات اطراف خود دست یابیم. آیا آماده هستید؟ اکنون ورق بزنید و سری به دنیای حیوانات بزنید. دنیایی از حیوانات شگفت‌انگیز در انتظار شماست.

نویسنده در پایان با یک نتیجه‌گیری، کتاب را این گونه به اتمام می‌رساند: «زمانی که انسان خردمند، مطالب بیشتری در مورد خلقت خداوند می‌آموزد، ایمان او بیشتر شده و قدرت خداوند را بیشتر می‌ستاید. در حقیقت حتی یک ویژگی مخلوق، سریعا ما را به یاد خداوند می‌اندازد. نه تنها موجودات زنده، بلکه هر آنچه در اطراف ماست و تمام حوادثی که روی می‌دهند شاهدی مسلم بر وجود خداوند هستند. این حقیقت با اهمیت در قرآن به این صورت بیان شده است: محققاً در خلقت آسمان‌ها و زمین و رفت و آمد شب و روز و کشتی‌ها که بر روی آب برای سودمندی مخلوقات در حرکت هستند و بارانی که خدا از بالا فرستاد تا با آن آب، زمین را بعد از مردن، زنده و سبز و خرم کرد و در پراکندن انواع حیوانات در زمین و در وزیدن ابر‌ها به هر طرف و در خلقت ابر که میان زمین و آسمان مسخر است؛ در همه این امور، دلیلی واضح برای عاقلان است (بقره، آیه ۱۶۴).»

«هارون یحیی» نویسنده این اثر، امروزه در بازار کتاب ایران به نامی آشنا و پرفروش بدل شده است. اکنون کتاب‌های متعددی از این نویسنده‌ 58 ساله‌ ترک در ایران، در هر دو حوزه‌ بزرگسال و کودک منتشر و از سوی خوانندگان ایرانی با استقبال رو‌به‌‌رو شده است.
کسی را که به نام «هارون یحیی» می‌شناسیم، سال 1956 میلادی در شهر آنکارا به دنیا آمد. نام واقعی او عدنان اکتار (Adnan Oktar) و «هارون» نام مستعار اوست.

این نویسنده در دو رشته‌ دانشگاهی درس خوانده است؛ هنر و فلسفه. از 24 سالگی نوشتن و انتشار کتاب‌هایش را آغاز کرد و تا به امروز (به گواهی وبگاه رسمی خود او) بالغ بر 230 کتاب در موضوعات مذهبی، علمی و سیاسی نوشته است. چنانچه سری به وبگاه کودکان او بزنید، با 12 جلد از کتاب‌هایی روبه‌رو خواهید شد که او برای کودکان و نوجوانان نوشته است. همه این کتاب‌ها نیز تاکنون توسط علیرضا عیاری ترجمه و توسط ناشران مختلف منتشر شده‌اند که «دنیای شگفت‌انگیز بدن ما» ، «دنیای شگفت‌انگیز اطراف ما» و «اسرار آفرینش» که هر سه کتاب توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده‌اند، از آن جمله‌اند.

captcha