
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، سوگواره «احلی منالعسل» تحت برنامه زلال سرخ عاشورا باحضور سه هزار نفر از دانشآموزان عزادار و با مشارکت تشکلهای دانشآموزی و هیأت رزمندگان اسلام آذربایجان شرقی یکشنبه، یازدهم آبان مصادف با 8 محرم، ساعت 10 قبل ازظهر در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار میشود.
براساس این گزارش، سوگواره «احلی من العسل» در واقع پاسخی است که حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است، داد. این نوجوان 13 ساله در جواب گفت: مرگ در نزد من شیرینتر از عسل (احلی من العسل) است. عمق و پهنای دید این نوجوان 13 ساله، به نوعی نشان دهنده مکتب اهل بیت(ع) و نوع نگاهشان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا در راستای رسیدن به مقام قرب الیالله باشد، پس این نوع مرگ، بسیار شیرین است و میتواند به تعبیری «شیرین تر از عسل» هم باشد.