کد خبر: 1470769
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰

آغاز مسابقات قرآن کارکنان قوه قضائیه در کرمان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه قضائیه منطقه‌ای با حضور ۷۳ نفر امروز شنبه، ۱۷ آبان در سالن اجتماعات دادگستری استان کرمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه قضائیه منطقه‌ای با حضور ۷۳ نفر امروز شنبه، ۱۷ آبان در سالن اجتماعات دادگستری استان کرمان آغاز شد.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در این مراسم گفت: میزبانی کارکنان قوه قضائیه شرکت‌کننده در مسابقات قرآنی موجب افتخار ماست.
وی افزود: استان‌های فارس، یزد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان در مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه قضائیه منطقه‌ای در کرمان شرکت کرده‌اند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: معاون فرهنگی قوه قضائیه با توجه به اینکه بین نظام فکری قوه قضائیه و فرهنگ نورانی قرآن مجید ارتباط ناگسستنی وجود دارد، اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی می‌کند.
موحد بیان کرد: تأثیر بی‌بدیل تعالیم نورانی قرآن در شکل‌گیری و شکوفایی عدالت اسلامی در جامعه و ایجاد نشاط و فضای معنوی و روحی به عنوان یک ضرورت در دستگاه قضایی از دیگر اهداف برگزاری مسابقات قرآنی دستگاه قضاست.
وی همچنین بهره‌گیری از نظام تشویق و ترغیب حول محور قرآن کریم، توسعه، ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ غنی قرآن در قوه قضائیه را از دیگر اهداف مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان برشمرد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: کشور برای برگزاری مسابقات قرآنی قوه قضائیه به پنج منطقه تقسیم شده است که کرمان میزبان مسابقات منطقه چهار است و این مسابقات در سه سطح برگزار می‌شود.
موحد یادآور شد: در اردیبهشت ماه سال جاری مسابقات شهرستانی برگزار شد و در استان کرمان 250 نفر از همکاران فضایی شرکت کردند و 80 نفر برای مسابقات استانی برگزیده شدند.
وی عنوان کرد: خرداد ماه مسابقات استانی برگزار شد و 21 نفر به مسابقات منطقه‌ای راه یافتند و 73 نفر در مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه مرحله منطقه‌ای در استان کرمان شرکت کردند که 30 نفر خانم و 43 نفر آقا هستند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان  خاطرنشان کرد: این مسابقات در سطوح شهرستانی، استانی و منطقه‌ای در چهار رشته برگزار شده است.

captcha