بازسازی بقعه امامزاده عباس(ع) در سیروان
کد خبر: 1471073
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰

بازسازی بقعه امامزاده عباس(ع) در سیروان

گروه اجتماعی: رئیس اداره بهره‌برداری اقتصادی بقاع متبرکه ایلام، گفت: ساختمان جدید بقعه امامزاده عباس(ع) شهرستان سیروان با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام، نصرت‌الله کشاورز، رئیس اداره بهره‌برداری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه این استان با بیان این خبر، اظهار کرد: فاز نخست عملیات عمرانی این بقعه شامل اجرای فونداسیون، قالب بندی و آلماتور کف شبستان حرم مطهر امامزاده عباس(ع) در حال اجراست.
وی گفت: ساختمان قدیمی این بقعه متبرکه به علت عدم اجرای آیین‌نامه زلزله در تاریخ 20 مرداد سال جاری تخریب و ساختمان جدید آن با 800 متر مربع زیربنا با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.
کشاورز افزود: کار ساخت این بقعه در 3 مرحله اجرا خواهد شد که برای اجرای فاز نخست آن اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 170 میلیون ریال از محل نذورات بقعه، اعتبارات عمرانی و استانی اختصاص یافته است.
رئیس اداره بهره‌برداری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه ایلام، گفت: مرحله سفت‌کاری در 2 فاز و مرحله نازک‌کاری در یک فاز انجام می‌شود و در صورت تخصیص اعتبار بلافاصله فاز دوم این عملیات عمرانی آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برای تکمیل این طرح عمرانی اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: از مسئولان استانی خواستاریم برای حمایت مالی این طرح از هیچ کوششی دریغ نکنند.

captcha