مراسم تودیع و معارفه رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی برگزار شد
کد خبر: 1471767
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

مراسم تودیع و معارفه رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی برگزار شد

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه تبریز تقویت مبانی دینی، تعمیق ارزش‌های اسلامی، اعتلای بینش مذهبی، بازگشت به روحیه خودباوری و اسلامی کردن علوم دانشگاهی را ازجمله رسالت‌های مهم نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز امروز، 19 آبان درمراسم تودیع و معارفه رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با استناد به آیات قرآن کریم، رسالت اصلی دانشگاه‌ها را تزکیه و تعلیم دانست و اظهار کرد: همانطور که امام خمینی(ره) از دانشگاه با نام «کارخانه انسان‌سازی» یاد می‌کنند، باید گفت دانشگاه و مراکز علمی و آموزشی در نظام جمهوری اسلامی، محل تربیت انسان‌های متخصص و متعهد است؛ دو بالی که انسان را به عرش الهی می‌رساند و موجب سعادت دنیوی و اخروی می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه کشور ایران به برکت انقلاب اسلامی توانسته در هر دو بعد تربیتی کارنامه درخشانی ارائه دهد، انسان‌های والامقامی که در این مرز و بوم حماسه‌ها آفریدند و تاریخ و سرنوشت کشور را در مسیر الهی سوق دادند، شاهدی براین ادعا هستند.

پورمحمدی تقویت مبانی دینی، تعمیق ارزش‌های اسلامی، اعتلای بینش مذهبی، بازگشت به روحیه خودباوری و اسلامی کردن علوم دانشگاهی را ازجمله رسالت‌های مهم نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: همه مسئولان دانشگاه تبریز در راستای اعتلای فضای مذهبی و فرهنگی دانشگاه می‌‎کوشند اما با این‎حال کاستی‌های بسیاری وجود دارد که با استناد به حدیث شریف پیامبر اکرم(ص) که فرمود: «کُلُّکُم راعٍ وَ کُلُّکُم مسؤول عَنْ رَعیتِ؛ تمام افراد شما مسلمانان به منزله حافظ و نگهبان و شبان دیگران هستید و تمام شما نسبت به تمام خودتان مسؤولید» باید تک‌‎تک دانشجویان و مسئولان و مدیران اجرایی خود را دراین چارچوب مسئول بدانند و تلاشی از سراخلاص داشته باشند.

وی به جایگاه علمی، دینی و تربیتی حجت‌‎الاسلام اصغر نقدی، رئیس سابق نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان ‌شرقی نیز اشاره کرد و ایشان را انسانی فاضل و وارسته خواند که توانسته است در طول تصدی این جایگاه خدمات شایانی به نظام جمهوری اسلامی ارائه کند.

رئیس دانشگاه تبریز همچنین با اشاره به سابقه درخشان حجت‌‎الاسلام علی خدیوی، تصدی وی را به سمت رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی تبریک گفت و آرزوی توفیقات روزافزون برای ایشان کرد.

براساس این گزارش، حجت‎الاسلام اصغر نقدی، پس از هیجده سال ریاست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی به علت پرداختن به امور پژوهشی درحوزه رساله دکتری خویش، از این سمت استعفا داده و حجت‌الاسلام علی خدیوی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تبریز، طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، با حفظ سمت به مدت دو سال به ریاست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی منصوب شد.

یادآور می‌شود، حجت‎الاسلام خدیوی که پیش از این مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز بوده است، امامت جمعه شهر گوگان، مؤسس حوزه علمیه خواهران خسروشاه، رئیس مرکز تخصصی شیعه‎شناسی حوزه علمیه آذربایجان ‌شرقی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه سهند تبریز و تدریس در حوزه‎‌های علمیه و دانشگاه‎های استان را در کارنامه خود دارد.

همچنین در پایان این مراسم لوح تقدیر و هدایایی از سوی رئیس دانشگاه تبریز، رؤسای دانشگاه‌های استان و رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی و رئیس بسیج اساتید استان به حجت‎الاسلام نقدی و حجت‎الاسلام خدیوی اهداء شد.

captcha