روحانیان فرهنگ پرداخت زکات را در جامعه نهادینه‌سازی کنند
کد خبر: 1476538
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹

روحانیان فرهنگ پرداخت زکات را در جامعه نهادینه‌سازی کنند

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت بیجار بر زمینه‌سازی مناسب در راستای پرداخت زکات و ترویج و نهادینه شدن این مهم در جامعه تأکید کرد و گفت: روحانیان فرهنگ پرداخت زکات را در جامعه نهادینه‌سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا معروف خالدی، امام جمعه اهل سنت بیجار امروز، دوم آذر‌ماه در جریان دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان در محل دفتر امام جمعه با بیان رسالت روحانیون در راستای تبلیغ در کمک به محرومان و نیازمندان و پرداخت زکات اظهار کرد: منبر روحانیون اهل سنت منبر نظام است.
وی افزود: مملکت عبادی و خادمان امام زمان(عج) در راستای خدمت به مردم به ویژه محرومان باید از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.
ماموستا خالدی بر بسترسازی مناسب در راستای پرداخت زکات و ترویج و نهادینه کردن این مهم در جامعه تأکید کرد و افزود: روحانیون فرهنگ پرداخت زکات را در جامعه نهادینه سازی کنند.
وی در پایان با بیان اینکه متأسفانه در بسیاری از روستاها برای ترویج فرهنگ زکات تاکنون کاری انجام نشده است توجه به این مهم در این گونه مناطق را ضروری دانست و بر آن تأکید کرد.
حجت‌الاسلام علی مرادی، امام جمعه بیجار نیز در این دیدار با بیان اینکه کمک به همنوعان مورد تأکید دین مبین اسلام است بر ترغیب مردم در راستای ترویج کمک به همنوعان تأکید کرد.
وی با بیان اینکه احساس مسئولیت در برابر یکدیگر وظیفه خواسته‌ای شرعی و اسلامی و نزد خداوند متعال بسیار ارزشمند است، افزود: تقویت و ترویج فرهنگ کمک به هم‌نوع و محرومان جامعه راه گشای رفع بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی است.
حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه اهل تقوا هیچ گاه به فقرا بی‌توجهی نمی‌کند بر مشارکت‌های مردمی و کمک افراد متمکن و خیر جامعه به کمیته امداد امام خمینی در راستای محرومیت‌زدایی تأکید کرد.
وی بیان کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص گسترش و توسعه انفاق و احسان به نیازمندان مردم شهرستان بیجار همواره بیشترین کمک‌ها را در این خصوص به نیازمندان داشته و همواره یاری‌رسان کمیته امداد برای تحقق به اهداف محرومیت‌زدایی هستند.
امام جمعه بیجار از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری امام حسین در آینده‌ نزدیک در بیجار خبر داد و یادآور شد: افزایش اینگونه مراکز در راستای امداد و کمک به محرومان جامعه ضروری است.

captcha