توجه به معارف اسلامی و ترويج فرهنگ نماز در سطح جامعه از وظايف دستگاه‌های دولتی است
کد خبر: 1553057
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۴
معاون سياسی امنيتی استاندار لرستان:

توجه به معارف اسلامی و ترويج فرهنگ نماز در سطح جامعه از وظايف دستگاه‌های دولتی است

گروه فعاليت‌های قرآنی: توجه به فرهنگ و معارف اسلامی و ترويج فرهنگ نماز در سطح جامعه از وظايف همه دستگاه‌های دولتی است كه بايد به آن همت گمارند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، «مجيد نادرالاصلی» معاون سياسی امنيتی استاندار لرستان بعدازظهر ديروز 21 خردادماه در همايش ستاد اقامه نماز استان لرستان كه در تالار معلم اليگودرز برگزار شد، گفت: توجه به فرهنگ و معارف اسلامی و ترويج فرهنگ نماز در سطح جامعه از وظايف همه دستگاه‌های دولتی است كه بايد به آن همت گمارند.
وی در ادامه با عنوان اين‌كه هرچه جامعه از فرهنگ ناب اسلامی دور شود، مشكلاتش بيشتر خواهد شد، افزود: بر اين اساس ‌بايد كار بازسازی مكان‌های دينی همانند مساجد، حسينيه‌ها و نمازخانه‌ها در سرلوحه كارها قرار بگيرد.
نادرالاصلی اظهاركرد: مسئولان اجرايی به‌عنوان متوليان امر بايد برای گسترش فرهنگ دينی و اقامه نماز در جامعه از همه امكانات موجود نهايت استفاده را به‌عمل آورند.
وی افزود: برای مقابله با تهاجمات فرهنگی غرب بايد با سلاح مناسب يعنی توجه به مسايل دينی و فرهنگی وارد صحنه شد.
حجت‌الاسلام رضا حسينی، مشاور استاندار و دبير اقامه نماز استان لرستان هم گفت: اقامه نماز در مدارس و دستگاه‌های دولتی از نشانه‌های بارز حكومت صالحان است.
وی افزود : اقامه نماز در دستگاه‌های دولتی را بايد از حالت بخشنامه‌ای خارج و به ديده تكليفی به آن نگاه كرد.
عليرضا توكلی، رئيس سازمان آموزش و پرورش اليگودرز هم گفت: هم‌اكنون در ‪ ۷۵‬درصد مدارس اين شهرستان نمازجماعت برگزار می‌شود.
در اين همايش يك روزه راه‌كارهای توسعه و گسترش فرهنگ نماز در جامعه بررسی و تصميمات لازم اتخاذ شد.
captcha