«خسروی» نقاش: هنر با روح و روان انسان‌ها سروكار دارد
کد خبر: 1568466
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۹
در حاشيه سمپوزيوم بين‌المللی نقاشی امام علی(ع)

«خسروی» نقاش: هنر با روح و روان انسان‌ها سروكار دارد

گروه هنر:‌ همه هنرمندان مفاهيم انسانی را درك می‌كنند. كارهای هنری كه ما شاهد هستيم و مملو از مفاهيم انسانی است، شاهد اين مدعاست و هنر، پديده‌ای ارتباطی است كه مفاهيمی را در خود جای می‌دهد كه اين مفاهيم به روان و روح انسان‌ها توجه دارد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، «خسرو خسروی» استاد نقاشی دانشگاه‌های هنر تهران در گفت‌وگوی خود با اتاق خبر نخستين سمپوزيوم با اعلام اين مطلب گفت: برگزاری سمپوزيوم كه با سازماندهی خوب برگزار شد، نقش موثری در انتقال فرهنگ كشورمان به ديگر كشورها آن هم از طريق هنرمندان دارد. اين كار سرمايه‌گذاری فرهنگی خوبی است كه به اندازه چندين سرمايه‌گذاری فرهنگی ارزشمند است.
خسروی در ادامه از برگزاری چنين سمپوزيوم‌هايی با موضوع خاص استقبال كرد و افزود: البته تعيين موضوع آن مهم است. يعنی عنوان بايد به گونه‌ای باشد كه هنرمند را مجبور به تصويرسازی خاص نكند و منطبق با كار هنرمند باشد، نه اينكه هنرمند مجبور به انطباق هنر خود با موضوع باشد.
وی در ادامه تاكيد كرد: همه گمان می‌كنند بايد يك عنوان به نقاش بدهند و نقاش هنر خود را با آن منطبق كند، در حالی كه نقاشی مستقل و درونی است. نقاشی قواعد خود را دارد كه يك عنوان نمی‌تواند ساختار اثر را متحول كند. در اصل عنوان بايد به گونه‌ای باشد كه امكان كار برای همه هنرمندان را فراهم كند.
عضو انجمن هنرمندان نقاش ايران درباره انتقال مفاهيم و آموزه‌های دينی از طريق هنر گفت: همه هنرمندان مفاهيم انسانی را درك می‌كنند. كارهای هنری كه ما شاهد هستيم و مملو از مفاهيم انسانی است، شاهد اين مدعاست. نقاشی و به طور كلی هنر، پديده ارتباطی است كه مفاهيمی را در خود جای می‌دهد. اين مفاهيم به روان و روح انسان‌ها توجه دارد و فعال بودن آن هنر است كه به آن جايگاه و هويت می‌دهد.
وی در پايان با بيان اينكه نقاش جز تحقق تصوير وظيفه‌ای ندارد، گفت: هنرمند رابطی برای انتقال مفاهيم است و مفاهيم انسانی نيز كه وجه پنهان همه انسان‌ها من جمله هنرمند است در اثر هنرمند تجلی می‌يابد.
captcha