كتاب «شميم ولايت در آثار آيت‌الله جوادی آملی» تجديد چاپ شد
کد خبر: 1624932
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۲

كتاب «شميم ولايت در آثار آيت‌الله جوادی آملی» تجديد چاپ شد

گروه انديشه: كتاب «شميم ولايت در آثار آيت‌الله جوادی آملی» به اهتمام «سيدمحمود صادقی»، توسط مركز نشر اسرا تجديد چاپ شده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، بارزترين و كامل‌ترين چهره ولايت بعد از پيامبر اسلام (ص)، همانا وجود مبارك حضرت علی (ع) است كه تجسم همه خيرات و تمثل همه كمالات است.
شناخت نسبت به آن حضرت و آگاهی از نحوه رفتار و كيفيت سلوك فردی و اجتماعی او يكی از بهترين راهكارها برای راه‌يابی به مراحل عالی و مدارج متعالی ولايت است.
اين كتاب از دو بخش تشكيل شده است كه بخش اول آن مباحث مربوط به اصل ولايت و در بخش ديگر آن‌چه كه از اين حقيقت در وجود مبارك حضرت علی (ع) تحقق يافته، در حد توان و امكان مورد بحث واقع شده است.
در اين كتاب، علاوه بر شرح ولايت از ديدگاه قرآن، سعی شده ولايت امام علی (ع) با توجه به آيه‌های مربوط به ولايت اثبات شود. نگارنده در بخش دوم كتاب اوصاف ولايت را برمی‌شمارد و شخصيت امام علی (ع) را از ديدگاه نهج‌البلاغه بررسی و تحليل می‌كند.
مباحث كتاب عبارتند از: اثبات ولايت (ولايت در قرآن، عيد ولايت، ولايت علوی، ظهور ولايت در صحنه غدير و تجلی ولايت در آيه تطهير) و اوصاف ولايت (علی (ع) مظهر اسمای حسنای الهی، قرآن در كلام امام علی (ع)، حكمت علوی، وحدت جوامع در نهج‌البلاغه، دنياشناسی و دنياگرايی در نهج‌البلاغه).
چاپ سوم كتاب «شميم ولايت در آثار آيت‌الله جوادی آملی»، در 792 صفحه وزيری (سلفون)، با قيمت 65000 ريال و شمارگان 3000 نسخه، در پائيز سال جاری منتشر شده است.
captcha