آيت‌الله‌ العظمی صافی‌گلپايگانی خواستار پاسداری از سوابق تاريخی اسلام توسط مسلمانان شد
کد خبر: 1813741
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۷
در پاسخ به نامه سايت بازسازی بقيع صورت پذيرفت

آيت‌الله‌ العظمی صافی‌گلپايگانی خواستار پاسداری از سوابق تاريخی اسلام توسط مسلمانان شد

گروه سياسی و اجتماعی: آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی طی ارسال نامه‌ای به دفتر سايت زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع، ضمن اظهار تأسف شديد از ميزان خسارات وارد شده به فرهنگ و تاريخ مسلمانان در حرمين شريفين، خواستار پاسداری از سوابق تاريخی عصر اول اسلام توسط آحاد مسلمانان شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، كانون قرآن شاهد مشهد، آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی در پی ارسال نامه‌ای از سوی مديريت سايت زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع به دفتر معظم‌له در پاسخ به اين نامه، خسارات عظيم تاريخی و فرهنگی كه از تخريب اماكن اسلامی در حرمين شريفين وارد شده است را فوق تصور دانستند، وی ضمن اظهار تأسف شديد از ميزان خسارات وارد شده به فرهنگ و تاريخ مسلمانان در حرمين شريفين خواستار پاسداری از سوابق تاريخی عصر اول اسلام توسط آحاد مسلمانان شدند، معظم له بقاع و اماكن شريفه موجود در حرمين شريفين را همه سوابق تاريخی و يادگارهای ماندنی عصر اول اسلام دانستند و افزود: بايد مسلمان‌ها تا دنيا باقی است از آنها پاسداری كند.
مرجع بزرگ جهان تشيع ضمن تشكر از اقدامات سايت بازسازی بقيع اظهار كردند: اميد است آستان ملك پاسبان حضرات معصومين ائمه بقيع(ع) كه در بقيع مدفون هستند با همت بلند و تلاش همه شيعيان به بهترين وجه بازسازی شود.
وی در فرازی از اين نامه تصريح كرد: اگر اين سعادت نصيب حقير شود كه كارگر ساده برای آن حرم مطهر باشم بر مهر و ماه افتخار می‌كنم، همچنين آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی تأكيد كرد كه بايد تاريخ اين مواقف هميشه زنده و در برابر چشم جهانيان باشد.
متن كامل نامه بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم/ عليكم السلام و رحمة‌الله
از احساسات پاك و مذهبی شما تقدير و تشكر می‌شود، انشاء‌الله تعالی آستان ملك پاسبان حضرات معصومين ائمه بقيع عليهم السلام كه در بقيع مدفون هستند با همت بلند و تلاش همه شيعيان به بهترين وجه بازسازی شود. اگر اين سعادت نصيب حقير شود كه كارگر ساده برای آن حرم مطهر باشم بر مهر و ماه افتخار می‌كنم.
خسارات عظيم تاريخی و فرهنگی كه از تخريب اماكن اسلامی در حرمين شريفين وارد شده فوق تصور است. اين بقاع و اماكن شريفه همه سوابق تاريخی و يادگارهای ماندنی عصر اول اسلام بود كه بايد مسلمان‌ها تا دنيا باقی است از آنها پاسداری كنند كه تاريخ اين مواقف هميشه زنده و در برابر چشم جهانيان باشد.
خبرنگار: حميد رابعی
captcha