‌آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی خواستار پاسداری از سوابق تاريخی اسلام شدند
کد خبر: 1814645
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۲۱:۵۰
پيام مهم حضرت آيت الله العظمی صافی گلپايگانی به سايت بازسازی بقيع

‌آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی خواستار پاسداری از سوابق تاريخی اسلام شدند

گروه سياسی و اجتماعی: آيت‌الله العضمی صافی گلپايگانی در فرازی از اين پيام كه به دفتر سايت بازسازی بقيع مرقوم داشته‌اند خواستار پاسداری از سوابق تاريخی عصر اول اسلام توسط آحاد مسلمانان شدند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، كانون قرآن شاهد مشهد، چندی پيش از سوی مسئول پايگاه بازسازی بقيع، نامه‌ای به محضر تنی چند از مراجع و آيات عظام مبنی بر نقد محتوای سايت بازسازی بقيع و ارائه نظرات مبارك خود درباره راه‌اندازی سايت بازسازی بقيع و ارائه راهكار و ارشادات راهگشا در راستای بازسازی بقيع ارسال شده بود كه اكنون متن جوابيه دفتر آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی به حضور شما خوانندگان تقديم می‌شود، ضمن آرزوی طول عمر باعزت برای همه علمای جهان اسلام توجه شما را به اين پيام جلب می‌كنيم.
مرجع بزرگ جهان تشيع در بخشی از اين پيام با ذكر اهميت بقاع و اماكن شريفه كه همه سوابق تاريخی و يادگارهای ماندنی عصر اول اسلام هستند، افزوده ‌است: بايد مسلمان‌ها تا دنيا باقی است از آنها پاسداری كنند كه تاريخ اين مواقف هميشه زنده و در برابر چشم جهانيان باشد.
وی در اين پيام تاكيد كرده است: اميد است آستان ملك پاسبان حضرات معصومين ائمه بقيع (ع) كه در بقيع مدفون هستند با همت بلند و تلاش همه شيعيان به بهترين وجه بازسازی شود.
آيت‌الله صافی گلپايگانی در فرازی از اين پيام كه به دفتر سايت بازسازی بقيع مرقوم داشته است، ضمن تشكر و قدردانی از مسئول سايت بازسازی بقيع می‌فرمايد كه اگر اين سعادت نصيب حقير شود كه كارگر ساده برای آن حرم مطهر باشم بر مهر و ماه افتخار می‌كنم.
آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی طی اين نامه ضمن اظهار تاسف شديد از ميزان خسارات وارد شده به فرهنگ و تاريخ مسلمانان در حرمين شريفين خواستار پاسداری از سوابق تاريخی عصر اول اسلام توسط آحاد مسلمانان شد.
متن كامل نامه بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم/عليكم السلام و رحمة‌لله
از احساسات پاك و مذهبی شما تقدير و تشكر می‌شود، انشاء‌الله تعالی آستان ملك پاسبان حضرات معصومين ائمه بقيع عليهم السلام كه در بقيع مدفون هستند با همت بلند و تلاش همه شيعيان به بهترين وجه بازسازی شود. اگر اين سعادت نصيب حقير شود كه كارگر ساده برای آن حرم مطهر باشم بر مهر و ماه افتخار می‌كنم.
خسارات عظيم تاريخی و فرهنگی كه از تخريب اماكن اسلامی در حرمين شريفين بوسيله اين فرقه جاهل و متعصب وارد شده فوق تصور است. اين بقاع و اماكن شريفه همه سوابق تاريخی و يادگارهای ماندنی عصر اول اسلام بود كه بايد مسلمان‌ها تا دنيا باقی است از آنها پاسداری كنند كه تاريخ اين مواقف هميشه زنده و در برابر چشم جهانيان باشد.
خبرنگار: حميد رابعی
captcha