بازسازی بقيع با عقايد مذاهب و آئين‌های مختلف اسلامی در تداخل و تضاد قرار نگيرند
کد خبر: 1815047
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۳
در گفت‌وگوی مسئول سايت بازسازی بقيع و مسئول اجرايی معاونت فرهنگی شهرداری مشهد عنوان شد

بازسازی بقيع با عقايد مذاهب و آئين‌های مختلف اسلامی در تداخل و تضاد قرار نگيرند

گروه سياسی و اجتماعی: در گفت‌وگوی مسئول سايت بازسازی بقيع با مسئول اجرايی معاون فرهنگی شهرداری مشهد بر فعاليت بيشتر در جهت زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع تأكيد شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه موسسات قرآنی مردم نهاد، كانون قرآن شاهد مشهد، روز گذشته 26 مردادماه طی نشستی كه با حضور «حميد رابعی» مسئول سايت بازسازی بقيع و معاون كانون قرآن شاهد مشهد و «مهدی برادران» مسئول اجرايی معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در محل ساختمان شهرداری مشهد انجام شد، دو طرف بر ضرورت ايجاد يك بستر مناسب با هدف جلب آرای صاحب‌نظران و متفكران جامعه دانشگاهی و حوزوی در جهت زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع تأكيد كردند.
در اين گفت‌وگو «مهدی برادران» ضمن اعلام آمادگی از سوی معاونت فرهنگی شهرداری مشهد برای همكاری با پايگاه ثقلين در جهت انجام فعاليت‌های بيشتر و بهتر درامر زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع افزود: يكی از اقداماتی كه می‌تواند در اين جهت مفيد واقع شود انتشار مقالات علمی با موضوع بقيع از سوی افراد صاحب‌نظر است و اشاره كردند تا زمانی كه خواسته به حق شيعيان در امر بازسازی بقيع از شيوه‌های احساسی مطرح شود نمی‌توان به كسب نتيجه‌ای قابل قبول اميدوار بود.
وی با ذكر اين نكته كه تنها با برگزار كردن همايش و مسابقه نمی‌توان امر بازسازی بقيع را تحقق بخشيد افزود: برای حصول نتايج قابل قبول در اين مسير بايد همه افراد و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه با همفكری و هم‌انديشی، زمينه استفاده از ايده‌ها و نظرات مشترك موجود ميان برادران اهل تشيع و برادران اهل تسنن را فراهم كنند كه البته برگزاری همايش و مسابقه می‌تواند به اين امر كمك كند.
برادران ضمن تأييد اين مطلب كه به صرف قرار گرفتن قبور مطهر ائمه بقيع در كشور عربستان و حاكم بودن عقايد وهابيت در اداره اين كشور نمی‌توان از زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع شانه خالی كرد، اظهار كرد: حتی يك نفر را در ايران نمی‌توان پيدا كرد كه مخالف بازسازی بقيع باشد ولی نبايد در مسير بازسازی بقيع عقايد مذاهب و آئين‌های مختلف اسلامی در تداخل و تضاد با يكديگر قرار گيرد.
«حميد رابعی» نيز در اين گفت‌وگو ضمن ارائه گزارشی از فعاليت‌های سايت بازسازی بقيع گفت: هماهنگی تمام نهادهای فرهنگی و دانشگاهی و حوزوی می‌تواند به اتخاذ يك تصميم واحد و درست در جهت زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع بيانجامد.
وی ضمن تشكر از اعلام آمادگی معاونت فرهنگی شهرداری مشهد با سايت بازسازی بقيع برای همكاری و همفكری بيشتر در جهت بازسازی بقيع افزود: همين تعاملات و گفت‌وگوها می‌تواند باعث ايجاد همدلی و همبستگی بيشتر ميان نهادهای فرهنگی شود و مطمئنا خداوند متعال و ائمه اطهار نيز در اين مسير راه‌های درست و خوب را پيش رو قرار خواهند داد.
در پايان «مهدی برادران»، مسئول اجرايی معاونت فرهنگی شهرداری مشهد ضمن تأييد اين مطلب بر تعامل بيشتر با مسئول سايت بازسازی بقيع تأكيد كرد.
خبرنگار: حميد رابعی
captcha