تقاضای رسيدگی به پرونده اهانت رژيم آل سعود به حرم مطهر ائمه بقيع از دولت دهم
کد خبر: 1818606
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۷

تقاضای رسيدگی به پرونده اهانت رژيم آل سعود به حرم مطهر ائمه بقيع از دولت دهم

گروه سياسی و اجتماعی: معاون كانون قرآن شاهد مشهد كه مسئول سايت بازسازی بقيع نيز است 5شهريورماه در نامه‌ای خطاب به رياست محترم جمهوری اسلامی ايران مطالبه و خواست ملت ايران را مبنی بر پيگيری برای بازسازی بقيع در دور دوم رياست جمهوری احمدی‌نژاد مطرح كرده است تا باشد اين امر مهم نيز در برنامه‌های دولت آينده و در اولويت‌های كاری سياست خارجی دولت ايران قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه موسسات قرآنی مردم نهاد، كانون شاهد مشهد، متن اين نامه بدين شرح است:
رئيس محترم جمهوری اسلامی ايران در دولت دهم جناب آقای دكتر محمود احمدی‌نژاد
سلام عليكم
با استعانت از حضرت باريتعالی و توسل به حجت بر حق او حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشريف سايت بازسازی بقيع فعاليت خود را چندی است كه آغاز كرده است و اكنون كه جنابعالی برای دومين بار به عنوان رئيس جمهوری اسلامی ايران مورد حمايت ملت و رهبری معظم انقلاب قرار داريد مطالبه و خواسته برحق ملت ايران را مبنی بر پيگيری برای بازسازی بقيع مطرح می‌نماييم تا باشد كه اين امر مهم نيز در برنامه‌های دولت آينده و در اولويت‌های كاری سياست خارجی دولت ايران قرار گيرد.
لزوم پيگيری برای بازسازی حرم ائمه بقيع عليهم‌السلام و يا حداقل زمينه‌سازی برای اين امر بر هيچ انسان آزاده و مسلمانی پوشيده نيست. هر از چندگاهی توسط برخی از متوليان فرهنگی و سياسی و مذهبی كشورمان سخنانی مبنی بر لزوم توجه به حرم ائمه بقيع و بازسازی آن در رسانه‌ها و محافل گوناگون زده می‌شود، اما اين حرفها با وجود استيلای رژيم وهابی آل سعود بر حرمين شريفين و استراتژی حاكم بر روابط دو دولت ايران و عربستان سعودی چقدر می‌تواند مثمر ثمر و فايده باشد. چندی پيش طرح گسترش مسجدالحرام و مدينه منوره را در رسانه‌ها ديديم و ديديم كه چگونه برج‌های سر به فلك كشيده جای مكان‌های تاريخی و مقدس مسلمين را در صورت عدم توجه خواهند گرفت! و بقيع نيز در طرح‌های آينده دولت عربستان همچنان مورد بی‌اعتنايی آل سعود واقع شده است.
در دنيای معاصر حكومت‌ها و دولت‌ها برای احقاق حقوق مذهبی و فرهنگی و سياسی و ملی شهروندانشان از امكانات و پتانسيل‌های فراوانی برخوردارند. مسئولان و سياستمداران ايران كه عنوان نمايندگان بزرگترين كشور شيعه و محب اهل بيت را با خود يدك می‌كشند نبايد هيچ توقعی از آل سعود و تفكرشان داشته باشند كه بقيع و ساير اماكن متبركه را كه خود عامل تخريب و ويرانی آنها بوده‌اند و بر اين كار پافشاری نيز می‌كنند، مورد مهر و محبت و توجه خود قرار دهند و نبايد انتظار داشته باشيم كه مفتی‌های وهابی عربستان حكم بر ايجاد حرم برای ائمه بقيع دهند.
بلكه سران نظام جمهوری اسلامی ايران خود بايد به فكر چاره باشند كه چگونه است وقتی يك بت در افغانستان مورد حمله و جسارت!!! طالبان قرار می‌گيرد صدای مجامع بين‌المللی حافظ ميراث تاريخی كشورها بلند می‌شود كه ميراث فرهنگی بشريت مورد هجوم قرار گرفته است و برای صيانت آن از تمام كشورها به پا می‌خيزند، اما 85 سال است كه يك مسجد، يك ميراث فرهنگی و تاريخی شيعيان و مسلمانان و يك حرم و مكانی كه هر شب و هر روز دل ميليون‌ها عاشق و محب اهل‌بيت عليهم‌السلام متوجه آنجاست و هرشب و هر روز گرد خاك غربت بر روی زائرمعصوم آن حضرت بقية‌الله الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه الشريف می‌نشيند، مورد بی‌مهری و جسارت آل سعود قرار گرفته است و هيچ مسئول و حافظ ميراث فرهنگی‌ای در كشورمان صدايش بلند نمی‌شود ...
آقای دكتر محمود احمدی‌نژاد رياست محترم ولايی و انقلابی جمهوری اسلامی ايران:
تمام شيعيان و محبان ائمه اطهار در سراسر ايران به نمايندگی از شيعيان كل دنيا از رئيس‌جمهور تنها كشور شيعی دنيا كه ارادت ايشان به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و ائمه معصومين(ع) بر همه آشكار است. اين مطالبه به حق را دارند تا تمام سعی و تلاش خود و كابينه خود را از روز آغاز به كار در دولت دهم تا آخرين روز فعاليت، برای پيگيری پرونده تخريب بقيع و محاكمه عاملان اين جنايت نابخشودنی و همچنين بازسازی هرچه سريع‌تر حرم شريف ائمه بقيع آنگونه كه در شأن آن امامان بزرگوار است به كار بندند و صرفا به عنوان يك زائر راهی سرزمين حجاز نشوند كه بار اين مسئوليت بزرگ و خطير هميشه بر روی دوش رئيس‌جمهور ايران سنگينی می‌كند.
رقابت‌های انتخاباتی در سراسر دنيا هميشه فرصتی برای بازگو كردن و مطرح ساختن خواسته‌ها و مطالبات بر حق ملت‌ها بوده و هست و در اين رهگذر كه هر طيف و جناح و حزبی خواسته‌های بزرگ و كوچك خود را مطرح می‌كنند ما نيز به عنوان نمايندگان خيل عظيم مشتاقان و ارادتمندان اهل‌بيت مكرم پيامبر رحمت و عدالت در پايگاه اينترنتی ثقلين و سايت زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع ضمن تبريك مجدد به خاطر كسب اعتماد عمومی مردم و حمايت آشكار مقام معظم رهبری در انتخابات سرنوشت‌ساز رياست جمهوری، خواسته خود را از شخص رئيس‌جمهور آينده ايران مطرح می‌نمائيم و اين اميد را داريم تا با استعانت از درگاه خداوند متعال به عنوان نماينده ملت ايران در مجامع بين‌المللی مسئله بازسازی بقيع را تا پايان دولت دهم با سياستی كه در پيش خواهيد گرفت حل و فصل نماييد.
والسلام عليكم و علی من اتبع الهدی حميد رابعی مسئول پايگاه ثقلين و سايت بازسازی بقيع 5/6/88
خبرنگار: حميد رابعی
captcha