مسابقه سراسری با موضوع زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع برگزار می‌شود
کد خبر: 1828300
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۴

مسابقه سراسری با موضوع زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع برگزار می‌شود

گروه انديشه و علم: همزمان با فرا رسيدن هشتم شوال و سالگرد تخريب حرم مطهر ائمه بقيع (ع)، موسسه ثقلين با همكاری موسسات قرآنی فائزون، محبان القائم(عج)، كانون قرآن شاهد مشهد و پايگاه اينترنتی ثقلين در قسمت بازسازی بقيع مسابقه سراسری با موضوع زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع را برگزار می‌كنند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، موسسه قرآنی ثقلين، همزمان با فرا رسيدن هشتم شوال و سالگرد تخريب حرم مطهر ائمه بقيع (ع)، موسسه ثقلين با همكاری موسسات قرآنی فائزون، محبان‌القائم(عج)، كانون قرآن شاهد مشهد و پايگاه اينترنتی موسسه ثقلين در قسمت بازسازی بقيع اعلام می‌كند كه دانشجويان و طلابی كه در مقاطع مختلف تحصيلی و در رشته‌های علوم سياسی، معماری، حقوق، فقه و اصول و علوم قرآنی و ساير رشته‌های مرتبط با اهداف اجرای مسابقه، موضوع پايان‌نامه خود را بازسازی بقيع و ارائه راه‌حل و طرح‌های علمی و عملی قابل اجرا، انتخاب كنند جوايز ارزنده‌ای اهدا خواهند كرد.
لزوم پيگيری برای بازسازی بقيع و يا حداقل زمينه‌سازی برای اين امر بر هيچ انسان آزاده و مسلمانی پوشيده نيست. در اين رهگذر يكی از اقداماتی كه می‌توان روی آن تمركز كرد، تشويق دانشجويان دوره‌های مختلف تحصيلی و رشته‌های گوناگون برای انتخاب موضوعی برای پايان‌نامه‌های دانشجويی خود در اين زمينه است تا به اين وسيله هم طرح و ايده خود را در اين مسير انتخاب كنند و هم تلنگری باشد به اذهان ساير دانشجويان و محصلان تا در اين مسير اقدامی كنند. بديهی است اين طرح تا زمانی كه حرم مطهر ائمه بقيع بازسازی نشده باشد ادامه خواهد داشت.
اين موسسه آماده همكاری با تمامی دانشگاه‌ها و ارگان‌های وابسته به ارائه خدمات دانشگاهی و حوزوی بوده و دست ياری تمام عزيزان را به گرمی می‌فشارد. ضمناً عزيزانی كه برای همكاری در اجرا، اطلاع‌رسانی و قبول جوايز اين طرح اعلام آمادگی دارند، می‌توانند با اين موسسه در تماس باشند.
پايان‌نامه، مقاله، داستان، خاطره، شعر و فيلم بايد با موضوعات بازخوانی و بازشناسی تاريخی و نقش فرهنگی، اجتماعی بقاع متبركه و مساجد كشورهای اسلامی با هدف استفاده در امر زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع، بررسی ابعاد سياسی و اجتماعی دخيل در امر زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع، بررسی منابع قرآنی و روايی در مذاهب مختلف اسلامی با هدف استفاده از نظرات مشترك آنها درامر زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع، بررسی ميزان تاثير فرهنگ‌ها و مذاهب اسلامی در روند زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع، بررسی نقش زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع از منظر مهدويت و زمينه‌سازی برای ظهور، هويت بخشی به شيعيان عربستان با مطرح كردن زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع، بررسی پتانسيل موجود در نهادها و مجامع بين‌المللی جهت زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع، بررسی نقش و تاثير زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع در ايجاد وحدت ميان مذاهب اسلامی، بررسی پيامدهای تخريب بقيع و ساير بقاع متبركه و آثار فرهنگی مذاهب اسلامی در ايجاد فاصله ميان امت اسلامی باشد.
همچنين مقالات و پايان‌نامه‌ها و غيره می‌توانند با موضوعات ايجاد مسئوليت و توانمندسازی در نهادهای سياسی و فرهنگی داخلی از فراگرد زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع، بررسی و امكان‌سنجی نحوه پيگيری امر بازسازی بقيع از منظر حقوقی، بررسی آراء و نظرات مخالفان بازسازی بقيع به جهت اهميت بررسی نوع تلقی ايشان از مذهب تشيع، بازشناسی نقش زيارت از منظر رسول اكرم(ص) و ائمه معصومين (ع) و فرق و مذاهب اسلامی، امكان سنجی تعامل با آل سعود و وهابيت در جهت بازسازی بقيع، نيمه ماه مبارك رمضان هر سال مصادف با ولادت امام حسن مجتبی(ع)، هشتم شوال هر سال مصادف با سالروز تخريب حرم مطهر ائمه بقيع باشند.
همانطور كه اعلام شد اين مسابقه تا زمانی كه حرم مطهر ائمه بقيع بازسازی نشده باشد ادامه خواهد داشت، علاقه‌مندان می‌توانند برای شركت در مسابقه آثار خود را به نشانی www.alm.ir و يا پست الكترونيكی baghi.ir@gmail.com ارسال كنند و يا از طريق نشانی مشهد خيابان شهيد هاشمی‌نژاد، كوی ناظر، شماره 42 دفتر پايگاه اينترنتی ثقلين و سايت بازسازی بقيع مكاتبه كنند.
شركت‌كنندگان لازم است آثار خود را علاوه بر نسخه پرينت شده با فونت tohoma و فرمت word بر روی CD جداگانه نيز ارسال كنند، بديهی است آثاری كه تا نيمه ماه رمضان هر سال مصادف با ولادت امام حسن مجتبی(ع) به دبيرخانه برگزاری مسابقه ارسال شود، هشتم شوال همان سال كه مصادف با سالروز تخريب بقيع است در بخش مسابقه شركت داده خواهند شد.
آدرس دبيرخانه: مشهد مقدس، خيابان شهيد هاشمی نژاد كوچه ناظر شماره 42، مكاتبه از طريق رايانامه: baghi.ir@gmail.com و آدرس اينترنتی: www.alm.ir www.baghi.ir است.
خبرنگار: حميد رابعی
captcha