مراسم سالگرد تخريب حرم مطهر ائمه بقيع برگزار شد
کد خبر: 1830641
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۰

مراسم سالگرد تخريب حرم مطهر ائمه بقيع برگزار شد

گروه سياسی و اجتماعی: در مراسم سالگرد تخريب حرم مطهر ائمه بقيع كه يكشنبه 5 مهرماه به مناسبت هشتم شوال همزمان با ايام تخريب بقيع توسط وهابيت در محل مسجد بناهای مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، مؤسسه قرآنی ثقلين، ظهر يكشنبه پنجم مهرماه مصادف با هشتم شوال و هشتاد و ششمين سالگرد تخريب حرم مطهر ائمه بقيع(ع) از سوی هيئت محبان‌الائمه(ع) و متوسلين به امام حسن مجتبی(ع)، مراسم سخنرانی و عزاداری در مسجد بناهای مشهد مقدس برگزار شد.
در اين مراسم روحانی كه سه شب گذشته نيز به مناسبت هشتم شوال در همين محل برگزار شده بود، سخنرانان و ذاكران اهل بيت(ع) به تبيين ماهيت يهود و غربت و مظلوميت ائمه اطهار پرداختند و شيعيان را به مقابله با شبهات و نفوذ صهيونيزم و يهود از طريق عمال وهابی خود فرا خواندند.
در ابتدای مراسم روز يكشنبه يكی از قاريان با تلاوت آياتی چند از كلام‌الله مجيد نور كلام الهی را در فضای مجلس گستراند سپس در ادامه زيارت عاشورا و حديث شريف كساء توسط حاضرين در مجلس قرائت شد در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام «دانشمند»، سخنانی درباره علل و عوامل تخريب بقيع و نقش صهيونيزم و يهود در اين ماجرا ايراد كرد.
وی در قسمتی از سخنان خود با اشاره به حديثی از امام صادق(ع) افزود: صادق آل محمد(ع) كه آخرين امام مدفون در قبرستان بقيع هستند، خطاب به شيعيان فرموده‌اند: مواظب باشيد معارف ما را از دهان چه كسانی می‌گيريد و گوشتان را به چه حنجره‌ای می‌سپاريد، دينتان را از ما بگيريد تا منحرف نشويد. مواظب سه گروه باشيد اول كسانی كه درباره اهل بيت غلو می‌كنند، دوم كسانی كه به مكتب تشيع تهمت می‌زنند و سوم كسانی كه از روی جهل سخنانی را بيان می‌كنند.
حجت‌الاسلام دانشمند با اشاره به اين مطلب كه اين مجلس به بهانه حادثه تلخ و جانكاه و مصيبت بار تخريب بقيع كه هيچ‌گاه از ذهن شيعيان پاك نخواهد شد برپا شده است به تبيين ابعاد مختلف اين روز پرداخت، وی همچنين با تسليت اين روز به محضر مبارك امام رضا(ع) و امام عصر(عج)، از ائمه اطهار خواست تا با دعای خود هر چه سريع‌تر لكه ننگ وهابيت از جامعه انسانی پاك شود.
دانشمند با بيان اين نكته كه اگر بخواهيم قصه وهابيت و بهائيت و ساير فرقه‌های ضاله را خوب مورد بررسی قرار دهيم بايد به آيات و روايات رجوع كنيم افزود: بايد به اين بينديشيم كه اين چه مرداب كثيفی است كه پشه‌هايی مانند وهابيت و بهائيت در آن رشد می‌كند كه بايد اول اين مرداب شناخته شود تا بتوانيم برای خشكاندن آن برنامه‌ريزی كنيم.
وی در ادامه برپايی اين جلسات را خوب و لازم توصيف كرد، ولی كافی ندانست و گفت: در قرآن كريم بيش از يكصد بار در مورد توطئه يهود آياتی بيان شده است و خداوند متعال در اين آيات مسلمانان را به خطر يهود متذكر شده است.
حجت‌الاسلام دانشمند با بيان حديثی از حضرت رسول اكرم (ص) در مورد لجاجت يهود و دشمنی آنها با علی(ع) افزود: روزی حضرت رسول اكرم به حضرت علی(ع) فرمودند: علی جان اگر خدا يهوديان را هزار بار قطعه قطعه كند و دوباره آنهارا زنده كند هيچ‌گاه ولايت تو را نخواهند پذيرفت كه اين نشانگر لجاجت يهود است كه اينچنين قومی مسلما رحم به شيعيان اميرالمومنين(ع) نمی‌كنند.
خطيب اين مراسم با اشاره به دقت و حسابگری يهوديان در اجرای تكنيك‌ها و حربه‌های خود در جهت رسيدن به مقاصد شيطانيشان افزود: برای مقابله با اين نقشه‌های شوم بايد نسل جوان و شيعه در برابر شبهه‌های صهيونيزم كه از زبان نوكران وهابی آنها خارج می‌شود و نشر پيدا می‌كند واكسينه شوند.
وی در ادامه با اشاره به دنياطلبی يهوديان اظهار كرد: استفاده از هر چيزی كه سلامتی يهود را به خطر اندازد و مرگ را جلو بيندازد مانند دخانيات و داروهای شيميايی و انواع نوشابه‌های گازدار و ... در اين كشور ممنوع است ولی يهوديان توليد كننده عمده اين اقلام هستند و آنها را به كشورهای اسلامی و مسيحی صادر می‌كنند.
دانشمند سپس با ذكر اين مطلب كه هر چيزی كه برای يهود بی ضرر باشد اما ظاهر و پوسته اسلامی داشته باشد توسط يهود ترويج می‌شود افزود: اما اگر تفكری باشد كه ترويج دهنده اسلام ناب باشد و به افشاگری سياست‌های يهود و صهيونيزم بپردازد در تخريب و نابودی آن از هيچ كوششی دريغ نمی‌كنند و از همين روست كه يهود و صهيونيزم با وجود اين همه فرقه و دين و مذهب انگشت روی تشيع گذاشته است و سعی دارد با ايجاد فرقه‌هايی همچون بهائيت و وهابيت و نشر و ترويج افكار انحرافی و شبهات بی پايه خود از طريق آنها، پايه‌های دينی و اعتقادی جوانان شيعه را سست كنند.
وی خاطرنشان كرد: يهود برای مسيحيت و اهل سنت نيز نقشه می‌كشد، اما خط مقدم آنها در برابر مذهب شيعه اثنی‌عشری بسته شده است و هميشه سعی يهود بر اين بوده است تا مسيری تقلبی شبيه تشيع ايجاد كند و مردم و نخبگان سياسی و مذهبی را منحرف كند و به سمتی كه منافع خود در آن است هدايت كند.
وی در ادامه با ذكر اين سؤال كه آيا وهابيت دشمن اصلی تشيع است يا كسانی كه اين فرقه جعلی را ايجاد كردند افزود: مسلما يهود و صهيونيزم كه عاملان اصلی ايجاد اين فرقه هستند به مراتب خطر بيشتری برای ما هستند به گونه‌ای كه هميشه يهود در تاريكی می‌نشيند و عمال وهابی و بهايی خود را جلو می‌اندازد و آنها را به سمتی كه منافعش در آن است هدايت می‌كند، وهابيت بايد بفهمد مهره استعمار صهيونيسم است نه پيرو دين رسول خدا.
حجت‌الاسلام دانشمند با ذكر اين كه در سال 1375 شمسی در اسرائيل همايشی به مدت يك هفته به ميزبانی يهود و با شركت مورخين و سياستمداران مطرح دنيا تحت عنوان شيعه شناسی برگزار شد افزود: آنها در اين همايش سعی كردند دلايل عدم توفيق يهود در برابر تشيع را مورد بررسی قرار دهند كه چگونه است با وجود اين همه برنامه و از بين بردن تعداد زيادی از علمای شيعه هنوز قادر به مقابله با شيعه نشده‌اند.
طی اين جلسات نتيجه‌ای كه گرفته شد از اين قرار بود كه تشيع زنده بودنش به خاطر وجود دو جريان مهم است جريان سرخ حسينی و جريان سبز مهدوی و سران يهود خاطرنشان كرده بودند كه اگر بخواهيم تشيع را از حالت پويايی و از اين شاداب بودن خارج كنيم بايد روی اين دو جريان كار كنيم.
وی در ادامه افزود: طی اين چند سال تمام شبكه‌های ماهواره‌ای و سايت‌های اينترنتی وهابيت و صهيونيزم هدف خود را مبارزه با اين دو جريان قرار داده است و آنها به اين نتيجه رسيده‌اند كه اگر اين دو خصوصيت از تشيع گرفته شود همه چيز آنها گرفته خواهد شد.
حجت‌الاسلام دانشمند در ادامه سخنرانی خود تصريح كرد: يهود و صهيونيزم به اين نتيجه رسيده است كه نمی‌تواند نور امام حسين و امام عصر(عج) را خاموش كنند از اين رو طی چند سال اخير هدف خود را بر روی ايجاد شبهات در مراسم‌ عزاداری شيعيان در تاسوعا و عاشورا توسط عاملان وهابی خود و همچنين افزودن برخی خرافات به مسائل مربوط به مهدويت متمركز كرده‌اند.
وی با ذكر يكی از شبهاتی كه به مساله عزاداری شيعيان از سوی يهود و وهابيت وارد شده است به رفع اين شبهه پرداخت و افزود: چند سالی است كه پوشيدن پيراهن عزای حسينی با عناوين كراهت داشتن لباس سياه و همچنين دلگير بودن رنگ مشكی مورد حمله برخی روشنفكران و افراد قرار می‌گيرد.
وی با ذكر حديثی از حضرت امام صادق (ع) دليل اعلام اين كراهت را اين‌گونه بيان كردند كه زمانی كه بنی عباس، حكومت بنی اميه را سرنگون كرد و خود به حكومت رسيد رنگ سياه را به عنوان رنگ اصلی پرچم خود برگزيد و از عمامه‌های سياه و لباس سياه به عنوان رنگ رسمی استفاده كرد كه در همان ايام امام صادق (ع) استفاده از رنگ سياه را به دليل استفاده بنی‌عباس كه از دشمنان اهل بيت (ع) بودند، از اين رنگ توسط شيعيان منع كردند و طی اين حكم سياسی استفاده از رنگ سياه را در لباس مكروه اعلام كردند كما اينكه در ايام عزاداری امام حسين (ع) در ايام محرم خود امام صادق (ع)ضمن استفاده از لباس سياه به نشانه عزاداری، هيچ فردی را در نصب پرچم سياه عزای حسينی به كمك نمی‌گرفتند تا تمام ثواب اين عمل را از آن خودشان كرده باشند.
يادآوری می‌شود، بنی عباس طی چندين سال حكومت خود همانند بنی اميه در به شهادت رساندن ائمه اطهار نقش بسيار زيادی داشته‌اند.
دانشمند همچنين خطاب به افرادی كه رنگ سياه را دلگير معرفی می‌كنند، اظهار كرد: اگر به اتومبيل‌های همين افراد نگاه كنيم می‌بينيم رنگ سياه بر ساير رنگ‌ها غالب است، ولی به رنگ لباس نوكران امام حسين كه می‌رسد اين رنگ دلگير می‌شود كه اين دليل بر بی پايه بودن حرف‌های اين افراد است و همين افراد هستند كه موسيقی‌های آنچنانی را كه حرمت آن در اسلام معلوم است موجب رسيدن انسان به خدا می‌دانند.
وی گريه بر امام حسين (ع) را يكی از سعادت‌های انسان دانست و گفت: اين نعمت شامل حال هركسی نمی‌شود اما يهود و و نوكران وهابيشان با اعلام اين شبهه كه دين اسلام دين دلمردگی نيست سعی دارند گريه عاشقان ابا عبدالله در ايام عزاداری ماه محرم را نوعی تحجر شيعه معرفی كنند در حالی كه طبق آيات قرآن كريم هر گريه‌ای كه از روی خشيت الهی و اعلام عجز در برابر خداوند متعال باشد بسيار ستوده است ضمن اينكه همين افراد در بسياری موارد برای دنيای فانی چه گريه‌ها كه نمی‌كنند و از خود غافلند.
دانشمند در ادامه با ذكر مثالی به تبيين بيشتر اين شبهه پرداخت و ضمن بيان اين مطلب كه هر كشوری دارای پايتخت و شهرهای مختلف و مرز است و دشمن هر وقت بخواهد كشوری را مورد هجوم قرار دهد و شهرهای آن را تصرف كند و به پايتخت برسد بايد از مرز بگذرد تصريح كرد: پايتخت كشور عزاداری امام حسين(ع) اشك است و شهرهای اين كشور لباس سياه، زنجيرزنی، سينه‌زنی و علم و پرچم سياه است.
وی در ادامه مرز عزاداری سرور و سالار شهيدان را حالت از خود بی خود شدن عاشقان ابا عبدالله (ع) عنوان كرد و افزود: يهود و صهيونيزم و نوكران وهابی آنها و دشمنان اهل بيت (ع) از اين مرز برای ورود و ضربه به شيعيان استفاده می‌كنند.
حجت‌الاسلام دانشمند با اعلام اين نكته كه افرادی حيا را بهانه‌ای برای انتقاد از مراسم و محافل سينه‌زنی و عزاداری نوكران امام حسين (ع) كه در آن لباس‌ها كنده می‌شود قرار می‌دهند افزود: هيچ‌گاه ، هيچ انسان بی‌اصل و نصبی در مجالس عزای امام حسين (ع) شركت نمی‌كند و اين افراد چرا به لباس‌های برخی رشته‌های ورزشی مانند شنا و وزنه‌برداری و كشتی كه ساخته و پرداخته سيستم‌های صهيونی و يهودی در كل دنيا بوده است و مروج بی حيايی از طريق رسانه ملی است انتقادی ندارند.
وی همچنين در ادامه به تبيين نقش عَلَم در مراسم عزاداری امام حسين (ع) پرداخت و با انتقاد از كسانی كه وجود عَلَم در ايام محرم را با صليب مسيحيان مقايسه می‌كنند گفت: هركدام از علامت‌های موجود در عَلَم امام حسين (ع) نمادی از يكی از وقايع روز عاشوراست، وی آياتی كه بر روی بدنه اصلی اين عَلَم حكاكی می‌شود را اشاره به آياتی دانست كه سر بريده امام حسين (ع) بر روی نی در روز عاشورا تلاوت كرد و مرغ موجود بر روی عَلَم را اشاره به مرغی دانستند كه در روز عاشورا بال‌های خود را به خون امام حسين (ع) آغشته كردند همچنين پرهای طاووسی كه بر روی عَلَم نصب می‌شود اشاره به منتقم امام حسين(ع) است كه به طاووس بهشت شهرت دارد.
وی در ادامه نقش منبرها را در حمله و تيراندازی به شبهات وهابيت بسيار حائز اهميت دانست و افزود: اين مجلس كه به بهانه سالگرد تخريب حرم مطهر ائمه بقيع برگزار شده است بايد محفلی برای پاسخگويی به شبهات اين عاملان صهيونيزم و يهود باشد و در آن صورت است كه بايد اميد داشت تا دل ائمه اطهار از ما راضی باشد.
حجت‌الاسلام دانشمند در پايان اين سخنرانی با انتقاد از رسانه ملی اظهار كرد: چرا بايد در مملكت شيعه ايران و آنهم به بهانه وحدت در اين ايام هيچ‌گونه برنامه‌ای و هيچ‌گونه صحبتی از مظلوميت ائمه بقيع (ع) و تخريب بقيع توسط وهابيت پخش نشود در پايان اين مراسم كه حدود 3 ساعت به طول انجاميد «سعيد قانع»، يكی از مداحان اهل بيت (ع) به اجرای برنامه پرداخت.
خبرنگار: حميد رابعی
captcha