معجزه قرآن در سوره تين بررسی می‌شود
کد خبر: 1838719
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۸۸ - ۲۰:۵۶

معجزه قرآن در سوره تين بررسی می‌شود

گروه انديشه و علم: در قرآن كريم كلمه تين به معنی انجير يك بار تكرار شده است و كلمه زيتون نيز 7 بار كه طبق آخرين تحقيقات دانشمندان ژاپنی تركيب اين دو ميوه با اين نسبت يعنی يك به هفت می‌تواند ماده متالويثوندز را توليد كند كه برای سلامتی و زنده ماندن انسان بسيار مهم و حياتی است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، مؤسسه قرآنی ثقلين، در بيان فضيلت سوره تين نبی اكرم(ص) فرموده‌اند: هر كس سوره تين را بخواند خداوند او را دو خصلت عطا فرمايد، مادامی كه در دار دنياست اول عافيت و دوم يقين و هرگاه از دار دنيا رفت، خداوند او را به عدد كسی كه اين سوره را بخواند ثواب يك روز روزه بودن اجر عطا فرمايد. همچنين امام صادق(ع) درباره سوره تين فرمودند: كسی كه در نمازهای واجب يا نافله‌اش سوره تين را بخواند هرجايی از بهشت را كه بپسندد بدو خواهند داد و سوره تين به هر طعامی كه خوانده شود در آن شفا باشد.
و راست گفته است خداوند متعال در آنجا كه فرموده است: «بسم الله الرحمن الرحيم و التين والزيتون و طور سنين وَهَذَا الْبَلَدِ الْأَمِين لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِينَ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَلَهُمْ أَجْرٌ غَیْرُ مَمْنُونٍ فَمَا یُكَذِّبُكَ بَعْدُ بِالدِّينِ أَلَیْسَ اللَّهُ بِأَحْكَمِ الْحَاكِمِينَ».
دكتر طه ابراهيم در اين قسم خداوند متعال به انجير و زيتون و ارتباط آن با خلقت انسان در بهترين زمان و برگرداندن آن به بدترين زمان می‌انديشد. بعد از نتيجه‌گيری از انجير و زيتون فهميد كه به كارگيری آن از انجيرِ تنها يا از زيتون تنها فايده مورد نظر را برای سلامتی انسان ندارد پس بايد آن دو را باهم مخلوط كرد. دانشمندان ژاپنی نيز بهترين ميزان را برای بهترين تأثير در ميزان (يك انجير و هفت زيتون) يافتند.
استاد طه ابراهيم خليفه به جستجو در قرآن كريم ادامه داد و فهميد كه انجير يك بار در قرآن كريم ذكر شده و زيتون 6 بار به صورت صريح و يك بار به صورت ضمنی در سوره مؤمنون به آن اشاره شده است آنجا كه می‌فرمايد: ﴿و شجرة تخرج من طور سيناء تنبت بالدهن وصبغ للآكلين﴾ استاد ابراهيم طه تمام اطلاعاتی را كه از قرآن كريم جمع‌آوری كرده بود را برای گروه تحقيقاتی ژاپنی فرستاد و بعد از اطمينان اين گروه از اينكه قرآن كريم 14 قرن قبل از آنان به نتيجه علمی آنان رسيده است رئيس آن گروه اسلام آورد و مجوز اين كشف بزرگ را گروه ژاپنی به دكتر طه ابراهيم خليفه داد.
رئيس گروه تحقيقاتی ژاپنی بعد از اينكه مطمئن شدند قرآن كريم 14 قرن قبل از آنان نتيجه پژوهش آنها را بيان كرده است اسلام آورد. دكتر طه ابراهيم خليفه، استاد بخش گياهان داروئی دانشگاه الأزهر مصر و رئيس قبلی اين دانشگاه در مورد ماده متالويثوندز می‌گويد: اين ماده‌ايست كه مخ انسان و حيوانات ديگر به ميزان بسيار كمی ترشح می‌كنند. اين ماده پروتئينی دارای گوگردی است كه به راحتی می‌تواند با روی، آهن و فسفر مخلوط شود. اين ماده برای زنده ماندن انسان بسيار مهم است. (كاهش كولسترول، جنبه غذايی، تقويت قلب و تنظيم تنفّس)
ترشح اين ماده از مخ انسان بعد از سن 15 سالگی تا سن 35 سالگی افزايش می‌يابد و بعد از اين سن تا 60 سالگی ترشح آن كم می‌شود. بنابراين اين ماده در انسان به راحتی قابل دستيابی نيست.
در حيوانات ديگر نيز ميزان اين ماده بسيار كم است. از اين رو گروهی از دانشمندان ژاپنی اقدام به جستجوی اين ماده سحرآميز كه باعث از بين رفتن عوارض پيری می‌شود در ميان گياهان كردند و تنها اين ماده را در دو گياه انجير و زيتون پيدا كردند.
انجير دارای ارزش غذايی فراوانی است و لقمه‌ای است مغذی و مقوی برای هر سن و سالی و خالی از پوست و هسته و زوائد. كارشناسان امور تغذيه می‌گويند: از انجير می‌توان به عنوان قند طبيعی برای كودكان استفاده كرد. ورزشكاران و نيز آنها كه دچار ضعف يا پيری هستند می‌توانند از انجير برای تغذيه خود استفاده كنند. می‌گويند «افلاطون» به قدری انجير را دوست می‌داشت كه بعضی آن را دوست فيلسوفان ناميده‌اند.
«سقراط» انجير را جذب‌كننده مواد نافع و دفع‌كننده ضرر می‌دانسته است. «جالينوس» رژيم مخصوصی از انجير برای پهلوانان تنظيم كرده بود. به پهلوانان روم و يونان قديم نيز انجير داده می‌شد. كارشناسان می‌گويند: انجير سرشار است از ويتامين‌های مختلف و قند و در بسياری از بيماری‌ها از آن به عنوان يك دارو می توان استفاده كرد مخصوصاً هرگاه انجير و عسل را به طور مساوی مخلوط كنند برای زخم معده بسيار مفيد است.
خوردن انجير خشك، باعث تقويت حافظه می‌شود و به علت وجود عناصر معدنی در انجير كه سبب تعادل قوای بدن و خون می‌شود، انجير را غذای هر سن و شرايطی، معرفی كرده‌اند. در حديثی از امام رضا(ع) آمده است: «انجير بوی دهان را می‌برد. لثه‌ها و استخوان‌ها را محكم می‌كند، مو را می‌روياند، درد را برطرف می‌كند و با وجود آن، نياز به دارو نيست» و نيز فرمود: «انجير شبيه‌ترين ميوه‌ها به ميوه بهشتی است».
دانشمندان بزرگی كه ساليان دراز از عمر خود را در راه مطالعه خواص گوناگون ميوه‌ها صرف كرده‌اند برای زيتون و روغن آن اهميت فوق العاده و زيادی قائل هستند و معتقدند كسانی كه می‌خواهند همواره سالم باشند بايد از اين اكسير حياتی استفاده كنند. روغن زيتون دوست صميمی كبد آدمی و برای رفع عوارض كليه‌ها و سنگ‌های صفراوی و قولنج‌های كليوی و كبدی و رفع يبوست بسيار مؤثر است. به همين دليل از درخت زيتون به عنوان «شجره مباركه» در قرآن ياد شده است.
روغن زيتون نيز سرشار از انواع ويتامين‌هاست و دارای فسفر و گوگرد و كلسيم و آهن و پتاسيم و منگنز است داروهايی كه از روغن زيتون و سير تهيه می‌شوند برای انواع دردهای رماتيسمی مفيد است. سنگ‌های كيسه صفرا به وسيله خوردن روغن زيتون از بين می‌روند. در حديثی از حضرت علی(ع) می‌خوانيم: «خانه‌ای كه در آن از سركه و روغن زيتون به عنوان نان خورش استفاده می‌كنند هرگز خالی از غذا نمی‌شود و اين غذای پيامبران است».
امام رضا(ع) نيز در اين باره فرموده‌اند: «روغن زيتون غذای خوبی است، دهان را خوشبو و بلغم را برطرف می‌كند، رنگ صورت را صفا و طراوت می‌بخشد. اعصاب را تقويت كرده، بيماری و درد و ضعف را از ميان می‌برد و آتش خشم را فرو می‌نشاند.» اين بحث را با حديثی از پيامبراكرم(ص) پايان می‌دهيم. ايشان فرمودند: «روغن زيتون را بخوريد و بدن را با آن چرب كنيد كه از درخت مباركی است.»
خبرنگار: حميد رابعی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۰
غریبه اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۶:۳۷
4
29
بسیار زیبا و مفید
خدایا شکرت بابت کتاب اسمانیمون
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۰۵:۰۴
1
9
بسیار سپاس از زحمت شما در گرد آوری مطالب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۱:۴۲
0
4
سلام در مجموع ۹۹
حالا سوره ۹۳ را بخون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۰۸:۴۸
1
12
خیلی عالی بود و استفاده کردیم ،خدایا شکرت که من مسلمانم و پیرو قران و رسولت هستم،خدایا کمکم کن که بیش از پیش با کتاب اسمانی مانوس و همنشین باشم
captcha