نتايج نظرسنجی موسسه ثقلين با موضوع ميزان فعاليت پژوهشی بازسازی بقيع اعلام شد
کد خبر: 1844014
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۴

نتايج نظرسنجی موسسه ثقلين با موضوع ميزان فعاليت پژوهشی بازسازی بقيع اعلام شد

گروه سياسی و اجتماعی: بيشترين گزينه‌ای كه از سوی شركتكنندگان در نظرسنجی با عنوان ميزان فعاليت پژوهشی بازسازی بقيع انتخاب شده است، گزينه «فعاليت در اين موضوع بسيار كم بوده است‌» ديده می‌شود و اين گزينه درصدر شركت‌كنندگان عدد 65.28 را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه موسسات قرآنی مردم‌نهاد، همزمان با اعزام اولين كاروان حجاج ايرانی به مدينه منوره و جنت‌البقيع پايگاه ثقلين و سايت زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع نتايج نظرسنجی خود در مورد ميزان فعاليت پژوهشی با موضوع بازسازی بقيع منتشر كرد.
در اين نظر سنجی كه بر روی سايت ثقلين قرار گرفته است، ميزان فعاليت پژوهشی در ميان دانشگاهيان و طلاب حوزه‌های علميه با موضوع بازسازی بقيع و زمينه‌سازی برای آن به رای گذاشته شده بود.
در ميان گزينه‌ها می‌توان به اين موارد اشاره كرد: گزينه اول زحمات زيادی كشيده شده است، گزينه دوم اصلا در اين زمينه كار نشده است، گزينه سوم فعاليت در اين موضوع بسياركم بوده است، گزينه چهارم منابع پژوهشی كم و محدود است، گزينه پنجم دانشگاه و حوزه از موضوع بازسازی بقيع حمايت نمی‌كنند و گزينه آخر هم اطلاعی در اين زمينه ندارم.
با توجه به تعداد شركت‌كنندگان در اين نظر سنجی فقط 9.72 درصد گزينه اول را انتخاب كرده‌اند و گفته‌اند در موضوع فعاليت پژوهشی در زمينه بازسازی بقيع زحمات زيادی كشيده شده است. گزينه دوم كه گفته شده است اصلا در اين زمينه كار نشده است هم 15.28 آرا را به خود اختصاص داده است كه در ميان گزينه‌ها رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
بيشترين گزينه‌ای كه از سوی شركت‌كنندگان در نظرسنجی با عنوان «ميزان فعاليت پژوهشی با موضوع بازسازی بقيع» انتخاب شده است گزينه «فعاليت در اين موضوع بسيار كم بوده است» ديده می‌شود و اين گزينه درصدر شركت‌كنندگان عدد 65.28 را نشان می‌دهد.
كمترين آرا نيز به گزينه چهارم با عنوان «منابع پژوهشی كم و محدود است» با 1.39 درصد اختصاص دارد كه برای پژوهشگران و طلاب علوم دينی جای تأمل خواهد داشت.
گزينه پنجم نيز با عنوان عدم حمايت حوزه و دانشگاه از فعاليت در اين موضوع فقط 2.78 از آرا را به خود اختصاص داده است كه بيانگر وجود زمينه مناسب فعاليت در اين بخش از سوی دانشجويان و طلاب علوم دينی است 5.56 درصد آرا نيز به گزينه اطلاعی ندارم اختصاص يافته است.
در اين نظرسنجی فقط 72 نفر شركت كرده بودند و اين مطلب نيز خود بيانگر تعداد اندك فعالان در بخش زمينه‌سازی برای بازسازی حرم مطهر ائمه بقيع با توجه به ميزان اهميت آن است.
لازم به ذكر است پايگاه ثقلين و سايت زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع پيش از اين نيز با اعلام برگزاری مسابقه پايان نامه‌نويسی و فراخوان زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع خواستار فعاليت بيشتر اقشار مختلف جامعه اسلامی در اين زمينه شده است.
خبرنگار: حميد رابعی
captcha