آئين عزای مسلميه در حرم مطهر عبدالعظيم حسنی(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 1852136
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۲

آئين عزای مسلميه در حرم مطهر عبدالعظيم حسنی(ع) برگزار می‌شود

با فرا رسيدن ايام شهادت حضرت مسلم ابن عقيل(ع)، آستان مقدس حضرت عبدالعظيم‌الحسنی(ع)آماده برگزاری مراسم معنوی مسلميه شده است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع)، بنا به سنت ديرينه جمعی از هيأت‌های عزاداری از سراسر كشور در ايام شهادت حضرت مسلم ابن عقيل فرستاده امام حسين(ع) به شهر كوفه به مدت سه شب در قالب دسته‌های سوگوار به حرم مطهر مشرف شده و به برگزاری مراسم عزاداری می‌پردازند.
دسته‌های سينه‌زن همچنين در صحن‌های حرم مطهر تجمع كرده و مراسم باشكوهی را به ياد نخستين شهيد واقعه كربلای حسينی برپا می‌كنند.
بارگاه ملكوتی حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع) در آستانه فرارسيدن ايام مسلميه با انجام تمهيدات لازم برای برگزاری اين مراسم در حرم مطهر و همچنين تجهيز دفاتر خدمات زائر در اين شب‌ها، آمادگی‌های لازم را برای حضور هيأت‌های عزادار فراهم آورده است.
اين مراسم از سه‌شنبه شب سوم آذرماه تا پنجشنبه پنجم آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.
حضرت مسلم بن عقيل سرباز فداكار راه حق و فرستاده نهضت سيدالشهدا(ع) و سفير فرزند رسول خدا صلی‌الله عليه و آله و سلم در نهم ذی‌الحجه سال شصت هجری به شهادت رسيد و اولين جان نثار حماسه تاريخ‌ساز و جاويدان عاشورا شد.
captcha