يادواره عارف نابينای خنجی در خنج برگزار شد
کد خبر: 1897920
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۷

يادواره عارف نابينای خنجی در خنج برگزار شد

نمايندگی لارستان: يادواره ملاحسين‌علی خنجی عارف نابينايی كه در زمان كمتر از شش‌ماه حافظ قرآن شد، با ارائه 170 مقاله و اشعار‌ رسيده به دبيرخانه، 16شعر، مقاله و اشعار محلی به زبان اچمی(ايران باستان) روز پنجشنبه 20 اسفندماه 88 در شهرستان خنج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه فارس، «ملاحسين‌علی خنجی» حافظ، عارف و شاعر معاصر خنجی به‌رغم اينكه در طفوليت نابينا شد، اما از كودكی به فراگيری علوم اسلامی پرداخت و به خاطر استعداد زياد در كمتر از شش‌ماه حافظ قرآن شد.
اين عارف و شاعر معاصر، مثنوی مولوی و ديوان حافظ را از حفظ داشت و در تفسير قرآن، حديث و فقه، سرآمد زمان خود بود.
حافظ خنجی، به تقليد از مثنوی مولوی قصيده‌های عرفانی خود را در تفسير آيات قرآن، قصه‌های پيامبران، صحابه پيامبراكرم(ص)، ائمه(ع) و اولياء سروده است و از مداحان اهلبيت(ع) به شمار می‌آيد.
شهرستان خنج شهر ادب وعرفان است و در طول تاريخ مردان بزرگی را همچون روزبهان خنجی، شاه عبدالسلام، شيخ دانيال، شاه فخرالدين احمد، شيخ ابونجم و شعرايی همچون رضوان، مظلوم و حافظ را در دامان خود پرورش داده است.
يادواره ملاحسين‌علی خنجی با ارائه 170 مقاله و اشعار رسيده به دبيرخانه، 16شعر، مقاله و اشعار محلی به زبان اچمی(ايران باستان) روز پنجشنبه 20 اسفندماه 88 در شهرستان خنج برگزار شد.
در اين يادواره شمار زيادی از محققان و ادب دوستان دوستداران و علاقه‌مندان به ادب و فرهنگ و هنر از شاعران، محققان و ادب دوستان از خنج، لارستان، لامرد، بستك، بندرلنگه حضور داشتند.
captcha