تشريح فعاليت‌های مؤسسه ثقلين مشهد در سال 88
کد خبر: 1899501
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۳

تشريح فعاليت‌های مؤسسه ثقلين مشهد در سال 88

گروه فرهنگ و هنر: ارسال بيش از 400 خبر، مصاحبه و گزارش خبری به خبرگزاری قرآن تنها بخشی از فعاليت‌های خبری ـ قرآنی مؤسسه ثقلين مشهد در سال 88 بوده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، ارسال بيش از 400 خبر، مصاحبه و گزارش خبری به خبرگزاری قرآن تنها بخشی از فعاليت‌های قرآنی مؤسسه ثقلين مشهد در سال 88 بوده است.
«حميد رابعی»، مدير مسئول مؤسسه ثقلين مشهد با ذكر اين مطلب كه نشر معارف الهی در سايه پيروی از ائمه اطهار از اهداف موسسه ثقلين مشهد است خاطر نشان كرد: مؤسسه ثقلين مشهد طی مدت همكاری خود با خبرگزاری قرآنی ايران ايكنا در شعبه مؤسسات قرآنی مردم نهاد تلاش كرده است تا بخشی از فعاليت‌های قرآنی برخی از مؤسسات شهر مشهد را پوشش دهد و ضمن انعكاس اخبار و گزارش‌های قرآنی نسبت به نشر فرهنگ قرآنی نيز قدمی هر چند كوچك بردارد.
«حميد رابعی»، مسئول مؤسسه ثقلين مشهد با اعلام اين مطلب در روزهای پايانی سال 88 افزود: مؤسسه ثقلين مشهد به عنوان اولين نمايندگی شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد در خبرگزاری قرآنی ايران تمام سعی و تلاش خود را طی 6 ماه همكاری مداوم با شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد در جهت اعتلای فرهنگ اسلامی از طريق انعكاس اخبار قرآنی شهر مشهد در خبرگزاری قرآنی ايران انجام داده است و اين همكاری را يكی از مهم‌ترين وظايف خود در طول فعاليت خويش خواهد دانست.
رابعی در ادامه خاطرنشان كرد: طی 6 ماه همكاری مؤسسه ثقلين با خبرگزاری ايكنا، اخبار، گزارش‌ها، تصاوير و مصاحبه‌هايی از برخی مراكز و مؤسسات قرآنی و فعالان قرآنی شهر مشهد از جمله مؤسسه محبان‌القائم(عج)، مؤسسه فائزون، مسجد الهادی(ع) مشهد، كانون قرآن شاهد مشهد، محفل قرآنی نسيم وصل، خانه فرهنگ ويلاشهر، مكتب هنر رضوان، مركز تربيت معلم ثامن‌الحجج(ع)، آموزش و پرورش شهرستان طرقبه، دارالقرآن حرم مطهر رضوی، محفل قرآنی ايوان مقصوره مسجد گوهرشاد، دارالقرآن نورالمهدی(عج)، پايگاه بسيج امام هادی(ع) مؤسسه وعده صادق، سايت بقيع، شهرداری مشهد، كانون غدير مشهد و چندين مؤسسه و محفل قرآنی ديگر برای شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ارسال شده است كه بخشی از آن در سرويس مؤسسه ثقلين مشهد قابل مشاهده است.
حميد رابعی سپس افزود: اين سرويس در طول مدت فعاليت خود بيش از 400 خبر و گزارش و مصاحبه و گزارش خبری برای خبرگزاری قرآنی ايران ارسال كرده است كه به طور ميانگين بدون احتساب روزهای تعطيلی هر روز 3 عنوان خبری از خروجی اين سرويس در معرض ديد كاربران قرار گرفته است.
حميد رابعی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به بازتاب اخبار سرويس مؤسسه ثقلين مشهد در ساير سايت‌های خبری و خبرگزاری‌ها تصريح كرد: طی همكاری مؤسسه ثقلين مشهد با شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد خبرگزاری قرآنی ايران ايكنا بسياری از خبرهای اين سرويس به نقل از خبرگزاری قرآنی ايران در ساير خبرگزاری‌ها و سايت‌های خبری از جمله بعثه مقام معظم رهبری، بازسازی بقيع، لبيك، حج، شيعه آنلاين، شيعه نيوز، صدای شيعه، وعده صادق، عرفان، فطرت، شهيد آوينی، فرهنگ نيوز، شبستان، قائم نيوز و ... منعكس شده است كه نشان‌دهنده سطح كيفی خبرهای اين سرويس است.
حميد رابعی سپس با اشاره به راه‌اندازی سرويس مستقل مؤسسه ثقلين مشهد در خبرگزاری قرآنی ايران تصريح كرد: اين اقدام بدون شك اولين گام در جهت استفاده از پتانسيل خبری و رسانه‌ای مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد در سطح كشور بوده است.
وی در ادامه افزود: از ساير مديران محترم مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد درخواست دارم تا با استفاده از اندوخته‌های خوبی كه در دوره فشرده خبرنگاری در مشهد داشته‌ايد به توليد خبر و انتشار آن در خبرگزاری بپردازيد كه مطمئنا علاوه بر اجر معنوی در نشر معارف قرآنی موجبات رضايتمندی فعالان قرآنی كشور را فراهم خواهيد آورد.
رابعی در ادامه خاطرنشان كرد: مؤسسه ثقلين به عنوان اولين سرويس خبری و نمايندگی شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد در خبرگزاری قرآنی ايران مطمئنا مسئوليت سنگين و مضاعفی به جهت الگو دهی به ساير مؤسسات مردم‌نهاد در توليد و انتشار خبر و گزارش قرآنی بر روی دوش خود احساس می‌كند كه مطمئنا از اين به بعد و با ياری حضرت باريتعالی و حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) كه به همجواری آن امام همام مفتخريم و حضرت قرآن كه سعی همه ما عمل به دستورات آسمانيش بوده است با تلاش مضاعف و جديت بيشتری در خدمت به قرآن و خبرگزاری قرآن خواهيم بود.
حميد رابعی در ادامه افزود: بدون شك پوشش اخبار مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد سطح كشور يكی از بركات و ثمرات تلاش چند ساله خبرگزاری قرآنی ايران ايكنا از بدو تأسيس تاكنون بوده است‌ تا زمينه آشنايی و بهره‌مندی هر چه بيشتر و بهتر نسل منتظر و هوشيار ايران را از خوان نعمات الهی در كتاب آسمانی قرآن فراهم آورد و در اين مسير همكاری و همراهی و مساعدت همه عزيزان در ساير مؤسسات قرانی مردم‌نهاد شهرستان‌های مختلف كشور پهناور ايران می‌تواند اين خبرگزاری را در رسيدن به هدف ارزشمند خود كه همانا نشر معارف قرآنی در سايه محبت ائمه اطهار عليهم السلام است ياری رسانند.
حميد رابعی در پايان سخنان خود ضمن تبريك سال جديد به تمامی فعالان قرآنی كشور سهم خبرگزاری قرآنی ايران را در گسترش سطح فرهنگ قرآنی جامعه اسلامی ايران بسيار خوب و تأثيرگذار ارزيابی كرد.
captcha