جستجوگر تخصصی بقيع راه‌اندازی شد
کد خبر: 1900812
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۵

جستجوگر تخصصی بقيع راه‌اندازی شد

گروه فرهنگ و هنر: با توجه به لزوم يكپارچگی در سايت‌ها و وبلاگ‌هايی كه با موضوع بقيع و ائمه معصوم مدفون در بقيع اقدام به انتشار مطالب و مقالات می‌‌كنند، سايت زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع طرح جستجوگر تخصصی بقيع را در دستور كار خود قرار داده بود كه اين جستجوگر هم اكنون در اين سايت رونمايی شده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه موسسات قرآنی مردم‌نهاد، موسسه ثقلين مشهد، سايت بازسازی بقيع جستجوگر تخصصی خود را برای كمك به وبلاگ‌نويسان فعال در اين حوزه رونمايی كرد.
حميد رابعی مسئول سايت زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع با اعلام اين مطلب افزود: لزوم پيگيری برای بازسازی بقيع و يا حداقل زمينه‌سازی برای اين امر بر هيچ انسان آزاده و مسلمانی پوشيده نيست و با توجه به لزوم يكپارچگی در سايت‌ها و وبلاگ‌هايی كه با موضوع بقيع و ائمه معصوم مدفون در بقيع اقدام به انتشار مطالب و مقالات مينمايند و همچنين جهت سرعت بخشيدن به امر زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع در ميان محققين و دانشگاهيان و طلاب، سايت زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع طرح جستجوگر تخصصی بقيع را در دستور كار خود قرار داده بود كه اين جستجوگر هم اكنون در اين سايت رونمايی شده است.
وی تصريح كرد: پيش از اين پايگاه ثقلين در قسمت بازسازی بقيع اعلام كرده بود به عزيزان دانشجو و طلبه‌ای كه در مقاطع مختلف تحصيلی و در رشته‌های علوم سياسی، معماری، حقوق، فقه و اصول و علوم قرآنی و ساير رشته‌های مرتبط با اهداف اجرای مسابقه موضوع پايان‌نامه خود را بازسازی بقيع و ارائه راه حل و طرح‌های عملی قابل اجرا انتخاب نمايند جوايز ارزنده‌ای اهدا خواهد كرد.
حميد رابعی همچنين از طرح‌هايی همچون نامگذاری برخی ميادين و خيابان‌های شهرهای ايران اسلامی به عنوان زمينه‌سازی مناسب در اين جهت نام برد و خاطرنشان كرد: اين حركت نمادين ميت‌واند اذهان محبين ائمه اطهار (ع) را در اين جهت متمركز كند.
وی همچنين با اشاره به نتايج نظرسنجی پايگاه ثقلين درباره ميزان فعاليت پژوهشی با موضوع بازسازی بقيع گفت: در اين رهگذر يكی از اقداماتی كه می‌توان روی آن تمركز كرد، تشويق دانشجويان دوره‌های مختلف تحصيلی و رشته‌های گوناگون برای انتخاب موضوعی برای پايان‌نامه‌های دانشجويی خود در اين زمينه است تا به اين وسيله هم طرح و ايده خود را در اين مسير انتخاب كنند و هم تلنگری باشد به اذهان ساير دانشجويان و محصلان تا در اين مسير اقدامی كنند.
حميد رابعی تصريح كرد: جستجوگر تخصصی سايت بازسازی بقيع در اين مسير كمك خوبی برای يافتن منابع و اطلاعات لازم خواهد بود.
حميد رابعی سپس به مكاتبات سايت بقيع با نهادهای مختلف اشاره نمود و افزود اين پايگاه منتظر پاسخ مكاتبات خود برای درج در سايت بقيع می‌كند.
وی همچنين ضمن تقدير و تشكر از حضرت آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی كه پيامی سرشار از عشق به ائمه اطهار بقيع برای سايت بقيع ارسال كرده‌اند افزود: بر اساس اعلام سايت بازسازی بقيع طرح مسابقه پايان‌نامه نويسی برای بازسازی بقيع كه مورد تاييد حضرات آايات عظام قرار گرفته است تا زمانی كه حرم مطهر ائمه بقيع بازسازی نشده باشد ادامه خواهد داشت.
وی در پايان سخنان خود گفت: اين پايگاه آمادگی خود را برای همكاری با تمامی دانشگاه‌ها و ارگان‌های وابسته به ارائه خدمات دانشگاهی و حوزوی اعلام كرده است.
captcha