برگزاری دوره تدبر نخبگان قرآنی در دانشگاه تهران
کد خبر: 1973803
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۲

برگزاری دوره تدبر نخبگان قرآنی در دانشگاه تهران

گروه فعاليت‌های قرآنی: مسئول آموزش مدرسه قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران دوره تدبر نخبگان قرآنی كه به همت مدرسه قرآن و عترت(ع) برگزار می‌شود را تشريح كرد.

«ياسر رضازاده» مسئول آموزش مدرسه قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) ضمن بيان اين خبر در مورد دوره تدبر نخبگان قرآنی كه به همت مدرسه قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران گفت: چهارمين دوره اين طرح آموزشی به مدت سه جلسه است كه آغاز شده و اين هفته چهارم است، برای شركت در اين دوره آزمون ورودی برگزار شده كه شامل ترجمه سوره مريم به همراه 50 واژه منتخب از تفسير الميزان بوده است.
وی افزود: افرادی كه در اين دوره شركت می‌‌كنند به صورت تخصصی روش‌های تدبر در قرآن را آموزش می‌بينند كه معمولاً به مدت چهار ساعت در هفته در اين كلاس شركت می‌كنند.
رضازاده تصريح كرد: اين دوره در مجموع دارای چهار مرحله است كه شامل حمد 1، حمد 2، حمد3 و حمد 4 است كه در هر كدام بخش‌هايی از روش تدبر به شركت‌كنندگان دوره آموزش داده می‌شود. روش‌ها هم‌زمان در سوره‌ها اعمال می‌شود و آموزش داده می‌شود و بر روی آن‌ها كار می‌شود.
مسئول آموزش مدرسه قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران اظهار كرد: در كنار كلاس هم يك سری مطالعات از آثار علامه طباطبايی وجود دارد كه به صورت موضوعی مباحثی كه در كل الميزان بوده استخراج شده و به قرآن‌آموزان داده می‌شود كه هر دو هفته يك‌بار بخشی از آن‌را مطالعه می‌كنند.
وی در پايان سخنانش گفت: همچنين درس‌هايی در قالب فايل‌های صوتی است كه شامل رساله‌های علامه طباطبايی است كه به فرموده خودشان چكيده الميزان است كه شامل رساله‌های توحيد، اسماء الهی و افعال الهی و ... است كه شركت‌كنندگان در اين دوره مؤظف هستند كه اين‌ها را بگذرانند.
captcha