پايگاه خبری تحليلی بقيع به صورت همزمان در مشهد و قم رونمايی شد
کد خبر: 2046765
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹

پايگاه خبری تحليلی بقيع به صورت همزمان در مشهد و قم رونمايی شد

نمايندگی مؤسسه ثقلين مشهد: پايگاه خبری تحليلی بقيع با هدف پوشش اخبار، مقالات، گزارش‌ها، برنامه‌های بازسازی و تصاوير مرتبط با حرم ائمه بقيع و زائران اين حرم مطهر به‌صورت همزمان در شهر مشهد و استان قم رونمايی شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، همزمان با فرارسيدن ايام تاسوعا و عاشورای حسينی پايگاه خبری تحليلی بقيع و جستجوگر تخصصی بقيع با هدف زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع و پوشش اخبار، مقالات، گزارش‌ها، برنامه‌های بازسازی و تصاوير مرتبط با حرم مطهر ائمه بقيع و زائران اين حرم مطهر به‌صورت همزمان در شهر مشهد و استان قم رونمايی شد.
«حميد رابعی»، مدير مسئول مؤسسه ثقلين مشهد و مدير اين سايت ضمن عرض تسليت ايام شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) با اعلام اين مطلب تصريح كرد: اين سايت به‌صورت همزمان و اينترنتی توسط آيت‌الله مكارم‌شيرازی، شاهرودی، گرامی و صافی‌گلپايگانی رونمايی شده است.
وی با اشاره به پيا‌م‌های ارسالی از سوی مراجع عظام به پيام آيت‌الله‌العظمی مكارم‌شيرازی اشاره كرد و گفت: نبايد در امر زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع در حال حاضر جذب كمك‌های مادی مطرح شود.
رابعی اظهار كرد: هم‌چنين آيت‌الله گرامی دامت بركاته طی پيامی به سايت بقيع ضمن ابراز خوشحالی از راه‌اندازی پايگاه زمينه‌سازی برای بازسازی ائمه‌بقيع(ع) برای پيشبرد اهداف اين پايگاه دعا كرده است.
مرجع بزرگ جهان تشيع در بخشی از اين پيام با ذكر اهميت بقاع و اماكن شريفه كه همه سوابق تاريخی و يادگارهای ماندنی عصر اول اسلام هستند افزود: بايد مسلمان‌ها تا دنيا باقی است از آنها پاسداری كنند كه تاريخ اين مواقف هميشه زنده و در برابر چشم جهانيان باشد.
وی در اين پيام تأكيد كرد: اميدواريم آستان ملك پاسبان حضرات معصومين ائمه بقيع(ع) كه در بقيع مدفون هستند با همت بلند و تلاش همه شيعيان به بهترين وجه بازسازی شود.
وی در ادامه بيان كرد: حضرت آيت‌الله العظمی صافی‌گلپايگانی نيز با ارسال پيامی به دفتر اين سايت خواستار پاسداری مسلمانان از آثار اسلامی شدند.
همچنين آيت‌الله‌العظمی صافی‌گلپايگانی در فرازی از اين پيام كه به دفتر سايت بازسازی بقيع مرقوم داشته‌اند، ضمن تشكر و قدردانی از مسئول سايت بازسازی بقيع اظهار كرد: اگر اين سعادت نصيب حقير شود كه كارگر ساده برای آن حرم مطهر باشم بر مهر و ماه افتخار می‌كنم.
مسئول سايت بقيع در ادامه افزود: طی اين نامه كه با نفرين بر جهل و تعصب فرقه حاكم بر حرمين شريفين همراه بوده است ضمن اظهار تأسف شديد از ميزان خسارات وارد شده به فرهنگ و تاريخ مسلمانان در حرمين شريفين خواستار پاسداری از سوابق تاريخی عصر اول اسلام توسط آحاد مسلمين شد.
رابعی اظهار كرد: هم‌چنين اين حضرت طی پيامی ضمن ابراز خوشحالی از راه‌اندازی پايگاه زمينه‌سازی برای بازسازی ائمه‌بقيع(ع) برای پيشبرد اهداف اين پايگاه دعا كرده است.
وی در ادامه بيان كرد: متن اين پيام كه از سوی دفتر معظم‌له به پايگاه بازسازی بقيع ارسال شده است بدين شرح است: «بسمه تعالی، از عنايات حضرت حق استمداد می‌كنم كه همواره موفق و برای پيشبرد اهداف سايت از طرف ذات لايزال الهی همواره مدد بگيريد. خود ائمة بقيع حتما كمك خواهند كرد».
رابعی در ادامه سخنان خود راه‌اندازی سايت بقيع را در جهت جلب محبت حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزندان مطهرش عنوان و تصريح كرد: از آنجا كه ريشه بسياری از مشكلات اساسی جامعه جهانی اسلام فاجعه تخريب حرم مطهر ائمه بقيع(ع) از سوی فرقه ضاله وهابيت بوده است لزوم برنامه‌ريزی و زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع از همان ابتدا يكی از اهداف سرويس ثقلين بود كه اين حركت با راه‌اندازی سايت بقيع در سال 86 شكلی رسمی به خود گرفت كه اكنون پس از حدود ۳ سال راه‌اندازی پايگاه خبری تحليلی بقيع مكمل اين مسير خواهد بود.
مسئول پايگاه خبری تحليلی بقيع با اشاره به فعاليت‌های اندك ديپلماسی دولت‌های اسلامی برای بازسازی بقيع تصريح كرد: اتحاد جامعه جهانی مسلمين كه قريب به اتفاق آنها محب اهل‌بيت مطهر حضرت رسول اكرم(ص) هستند هيچ راه گريزی برای دولت سعودی جهت بازسازی حرم چهار امام معصوم باقی نمی‌گذارد.
وی از جمله فعاليت‌های اين پايگاه اينترنتی طی سال گذشته را ارائه طرح پرچم‌های سياه خراسان و مسجد ثقلين برای بازسازی بقيع، پيگيری اخبار مربوط به بقيع و گردآوری آنها، پيشنهاد و پيگيری نام‌گذاری يكی از ميادين شهرهای ايران به نام بقيع و استفاده از نماد متحد ثقلين در اين ميادين و مكاتبه با مراجع عظام و دريافت رهنمودهای آنان عنوان كرد.
حميد رابعی با اشاره به انتخاب طرح پرچم‌های سياه خراسان به عنوان ايده برتر مهدوی از سوی جشنواره بين‌المللی آخرين منجی اين طرح را يكی از افتخارات پايگاه بقيع طی مدت فعاليت خود ذكر كرد.
رابعی در ادامه سخنان خود مكاتبه با مقامات دولتی، پيشنهاد و پيگيری گنجاندن تاريخچه تخريب حرم مطهر ائمه بقيع(ع) در كتاب‌های درسی، راه‌اندازی جستجوگر تخصصی بقيع، پيشنهاد و پيگيری تشكيل كميته تخصصی پيگيری بازسازی بقيع در آستان قدس رضوی با توجه به وجود موقوفاتی در اين موضوع و درج خاطرات زائران بقيع با عنوان خاطرات خاكی را از ديگر فعاليت‌های پايگاه اينترنتی بقيع طی سال گذشته بر شمرد.
مسئول پايگاه اينترنتی بقيع سپس ارتباط مؤثر با ساير پايگاه‌های شيعی، برگزاری مسابقه پايان‌نامه‌نويسی با موضوع بازسازی بقيع و برگزاری مسابقه فرهنگی ـ هنری گمشده بقيع با محوريت بقيع و حضرت زهرا(س) را از ديگر برنامه‌های پايگاه بازسازی بقيع عنوان و خاطرنشان كرد: بدون شك يكی از راه‌های تحقق بازسازی بقيع، زمينه‌سازی از طريق جلب افكار و آرای مسئولان و آحاد جامعه اسلامی است.
در ادامه مراسم رونمايی از پايگاه بقيع كه جمعی از فرهنگيان مشهد مقدس نيز حضور داشتند، رابعی ضمن اشاره به پيام حضرت آيت‌الله‌العظمی صافی‌گلپايگانی به سايت بقيع، اين پيام را به عنوان تابلو راهنمای حركت و فعاليت پايگاه بقيع ذكر و تصريح كرد: بدون شك حمايت مراجع و علمای اسلامی از طرح بازسازی بقيع دشواری‌های اين مسير را تا تحقق آن خواهد كاست.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوعات مختلف پايگاه بقيع افزود: اين پايگاه مطالب و اخبار خود را در 18 عنوان طبقه‌بندی كرده است كه شامل بخش‌هايی با عناوين گمشده بقيع مربوط به حضرت زهرا(س)، زيارت ائمه بقيع(ع)، بقيع در سفرنامه‌ها، اهانت‌های وهابيت در بقيع، خاطرات زائران بقيع، بقيع در خبرگزاری‌ها، تاريخ بقيع، برنامه‌های بازسازی بقيع، وهابيت، ائمه بقيع، بقيع و ظهور، بقيع و انتظار فرج، آينده بقيع، بقيع و شخصيت‌ها، عتبات عاليات و بقيع، بقيع و رسانه‌ها، 8 شوال سالگرد تخريب بقيع و اخبار بقيع است.
رابعی در پايان سخنان خود ضمن اشاره‌ای كوتاه به ارتباط بازسازی بقيع و انتظار فرج و ذكر حديثی از حضرت رسول‌اكرم(ص) مبنی بر بازسازی قبور مطهر ائمه معصومين(ع) بين كرد: حضرت رسول‌اكرم(ص) خطاب به حضرت علی(ع) فرموده‌اند شيعيان می‌آيند قبور شما را تعمير و بازسازی می‌كنند قربة إلی الله... شفاعت ويژه من شامل اينها خواهد شد و فردای قيامت در كنار حوض كوثر وارد بر من می‌شويد و در بهشت به زيارت من می‌رسند.
وی در پايان گفت: بدون شك يكی از وظايف هر انسان منتظر پيگيری و رفع مظلوميت و غربت بقيع خواهد بود كه به همين دليل نيز يكی از فعاليت‌های جانبی پايگاه بقيع پيگيری علائم ظهور با توجه به روايات و احاديث معتبر از ائمه معصومين (ع) در نظر گرفته شده است.
خبرنگار: محمد پورايرانی
captcha