دو ميليون و 700 هزار نفر تحت پوشش بنياد قرآنی خانواده هستند
کد خبر: 2154969
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳

دو ميليون و 700 هزار نفر تحت پوشش بنياد قرآنی خانواده هستند

گروه فعاليت‌های قرآنی: به گفته مدير بنياد فرهنگی-قرآنی خانواده قريب به دو ميليون و 700 هزار نفر تحت پوشش حركت آموزشی اين بنياد هستند و تا پيش از ماه مبارك رمضان، حدود يك‌صد هزار خانواده استان تهران تحت پوشش اين حركت آموزشی قرار خواهند گرفت.

«علی پاشايی»، مديرعامل بنياد فرهنگی-قرآنی خانواده، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) در خصوص اين مركز گفت: بنياد غير دولتی فرهنگی قرآنی خانواده از دريچه فرهنگی و با محوريت قرآن برای خانواده‌ها برنامه‌هايی تدارك ديده است؛ اين اقدامات در جهت سخنی از شهيد آيت‌الله مطهری مبنی بر اينكه اگر آب زلال جاری كنيم، مردم به دنبال آب آلوده نخواهند رفت، صورت می‌گيرد.
وی افزود: مباحثی در حوزه‌های قرآن كريم، نهج‌البلاغه، صحيفه سجاديه و احكام كه مبانی يك خانواده اعتقادی را تشكيل می‌دهد، مطرح شد كه موضوعات مختلفی همچون محبت در قرآن و خانواده، تربيت در قرآن و خانواده، ايمان و ايقان از منظر قرآن كريم و زن در قرآن و خانواده از منابع ذكر شده استخراج و مورد بررسی قرار گرفت.
پاشايی در خصوص نحوه ارائه مباحث اين مركز اظهار كرد: به همت بيت‌القرآن امام علی(ع) قم، مجلدات آموزشی در قالب «قرآن در خانه»، «نهج‌البلاغه در خانه»، «صحيفه سجاديه در خانه» و «احكام در خانه» تدوين و ارائه شد.
مديرعامل بنياد فرهنگی-قرآنی خانواده همچنين به مخاطبان هدف اين طرح اشاره كرد و گفت: هدف خانواده‌های ايرانی هستند كه در اين بين هشت بخش شامل سازمان‌ها و نهادها، مراكز درمانی و جامعه پزشكی، مراكز آموزش عالی، مدارس، مساجد، بانك‌ها و كارخانه‌جات، در اجرايی كردن برنامه‌ها، با مركز همكاری كردند.
وی افزود: با استتاد به آيه «كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی كُلِّ سُنبُلَةٍ مِّئَةُ حَبَّةٍ» و در مقابله با شبكه‌های تبليغی هرمی مسيحيت، شبكه‌های آموزشی خوشه‌ای را ايجاد كرديم؛ به اين شكل كه هر نماينده فرهنگی-قرآنی در هر كجای ايران كه در اين بخش‌ها حضور دارد، 100 خانواده را تحت پوشش قرار می‌دهد تا در واقع به آيه مذكور جامه عمل پوشانده شود.
پاشايی تصريح كرد: با چنين شيوه‌ای يك زنجيره و شبكه عظيم قرآنی در جهت اشاعه مفاهيم قرآن كريم ايجاد می‌شود تا نهايتاً شاهد تجلی مبانی قرآنی در شئونات مختلف زندگی مردم جامعه باشيم.
وی با بيان اينكه قريب به دو سال است كه اين مركز تحت عنوان «بنياد فرهنگی قرآنی خانواده» فعاليت می‌كند، اظهار كرد: اين مركز به عنوان اولين سازمان غير دولتی فرهنگی-قرآنی فعاليت خود را آغاز كرد و هم‌اكنون بيش از دو ميليون و 700 هزار نفر تحت پوشش اين حركت عظيم آموزش مفاهيم قرآن كريم، نهج‌البلاغه، صحيفه سجاديه و احكام هستند.
مديرعامل بنياد فرهنگی-قرآنی خانواده در مورد مشاركت اين مركز با سازمان‌ها و مراكز قرآنی كشور اظهار كرد: با توجه به جلساتی كه با سازمان دارالقرآن‌الكريم و اتحاديه مؤسسات قرآنی استان تهران و كشور برگزار شد، بيش از 430 مركز در تهران و بيش از 370 مركز در استان مازندران برای اجرای غير حضوری اين طرح درخواست داده‌اند؛ همچنين برای ديگر استان‌ها نيز بهره‌گيری از اين شيوه ابلاغ شده است.
مديرعامل بنياد فرهنگی-قرآنی خانواده تصريح كرد: تلاش ما اين است كه مراكز و مؤسسات قرآنی در سراسر كشور را به يك شبكه غيرحضوری مجهز كنيم تا به يك زنجيره آموزش عظيم با هدف ايجاد مدرسه قرآنی در داخل منزل دست پيدا كنيم.
به گفته علی پاشايی، پيش از ماه مبارك رمضان قريب به يك‌صد هزار خانواده استان تهران تحت پوشش اين حركت آموزشی خواهند رفت.
وی در خصوص برنامه‌های برگزار شده توسط اين مركز خاطرنشان كرد: همايش‌های متعددی در سطح ملی و با مديران مراكز در سطح استان‌ها به ويژه استان تهران برگزار شده است؛ همچنين همايشی نيز در آينده در سالن اجلاس سران با حضور مديران مراكز معين در سطح استان‌ها، به ويژه استان تهران با همكاری اتحاديه مؤسسات قرآنی استان تهران برگزار خواهد شد.
captcha