رونمايی از تنديس مرحوم «رحيم موذن‌زاده» اردبيلی در اردبيل
کد خبر: 2160473
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵

رونمايی از تنديس مرحوم «رحيم موذن‌زاده» اردبيلی در اردبيل

گروه اجتماعی: همزمان با چهارم مرداد «روز اردبيل» با حضور استاندار اردبيل، فرماندار، خانواده زنده‌ياد «موذن‌زاده اردبيلی» و جمع كثيری از مردم استان از تنديس مرحوم «رحيم موذن‌زاده» در ميدان توحيد اردبيل رونمايی شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه اردبيل، در مراسم رونمايی از تنديس مرحوم مؤذن‌زاده اردبيلی، «سيدحسين صابری» استاندار اردبيل با گراميداشت ياد و خاطره مرحوم «موذن‌زاده اردبيلی»، گفت: سال‌ها با صدای اذان اين مرحوم، افطار و سحر كرده و هر سال كه اين اذان را می‌شنيدم، احساس معنوی داشتم.
وی ادامه داد: مرحوم نهايت هنر خود را با گفتن اين اذان نشان داده و با خلق اثری اسلامی از تاريخ اسلام، توانست يادگار خوبی به جای گذارد.
در ادامه «صديف بدری»، شهردار اردبيل نيز با اشاره به ضبط اذان مرحوم «موذن‌زاده» در سال 1344 در راديو، گفت: اذان مرحوم جاودانه‌ترين اذان در ايران است و اين اذان در سال 1387 جزو آثار ملی به ثبت رسيد.
وی اظهار كرد: تنديس مرحوم توسط «ودود مؤذن‌زاده» هنرمند اردبيلی و از خانواده مرحوم مؤذن‌زاده و با كمك سازمان ميراث فرهنگی، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری در عرض دو ماه ساخته شد.
شهردار اردبيل، افزود: محوطه سازی اين تنديس، 90 ميليون تومان و پايه‌های آن با اعتباری بالغ بر 40ميليون تومان ساخته شده است.
در پايان با پخش اذان مرحوم «موذن‌زاده اردبيلی»، نماز جماعت اقامه شد.
captcha