نگاهی به زندگی‌نامه شهيد اهل قلم محمود صارمی
کد خبر: 2166189
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۱

نگاهی به زندگی‌نامه شهيد اهل قلم محمود صارمی

گروه فرهنگ و هنر: شهيد «محمود صارمی» در سال 1375 به‌ عنوان مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزارشريف افعانستان انتخاب شد و 17 مرداد 77 به دست گروه طالبان در نهايت مظلوميت به شهادت رسيد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه لرستان، «محمود صارمی» در سال 1347 در يكی از روستاهای شهرستان بروجرد از توابع استان لرستان متولد شد و از آن جايی كه خانواده او به كار كشاورزی مشغول بودند و پدر خانواده گاه و بيگاه برای يافتن كار راهی كشور كويت می‌شد پس لازم بود كودكان از همان سال‌های نخستين زندگی، دوشادوش خانواده مشغول به كار شوند، و محمود هم از اين قاعده مستثنی نبود.
وی دوره ابتدايی را در همان روستا به پايان رساند و برای ادامه تحصيل روانه شهرستان بروجرد شد و در منزل خواهرش سكونت كرد و پس از شركت در كنكور سراسری و پذيرفته شدن در رشته جغرافيا به تهران مهاجرت كرد.
خانواده شهيد محمود صارمی هم به شهر مهاجرت كردند و بعد از گذراندن چند ترم از طريق بسيج دانشجويی دانشگاه تهران راهی جبهه‌های نبرد حق عليه باطل شد و مدت 17 ماه را در آن جا گذراند. وی مجدداً به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصيل پرداخت.
شهيد صارمی در سال 1375 طی حكمی از سوی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به مسئوليت دفتر مزارشريف افغانستان منصوب شد و در 17 مرداد 1377 به همراه هشت نفر از اعضای كنسولگری ايران در مزارشريف افغانستان، توسط نيروهای افراطی و متحجر گروهك طالبان به درجه رفيع شهادت نايل آمد.
اين شهيد بزرگوار در طی بيش از دو سال حضورش در افغانستان بارها فرياد مظلوميت مردم ستمديده و رنج كشيده آن ديار مصيبت زده را به گوش جهانيان رساند.
شهيد صارمی خبر حمله طالبان و سقوط مزارشريف را با خون خود به سراسر جهان مخابره كرد و در نهايت پرواز روحش، خود به تنهايی خبر شد.
captcha