4 نشان ملی فرهنگ و هنر به قاريان و حافظان بين‌المللی مشهد اعطا شد
کد خبر: 2170301
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶

4 نشان ملی فرهنگ و هنر به قاريان و حافظان بين‌المللی مشهد اعطا شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: چهار نفر از قاريان و حافظان بين‌المللی مشهد، از دست رئيس جمهور نشان ملی فرهنگ و هنر دريافت كردند.

«مهدی لسانی»، رييس اداره آموزش علوم قرآن و حديث آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، با بيان اين مطلب تصريح كرد: 22 مردادماه طبق اعلام كميسيون بررسی اعطای نشان‌های دولتی، 14 فعال قرآنی برای دريافت نشان فرهنگ و هنر به نهاد رياست جمهوری دعوت شدند كه در اين ميان چهار نفر از قرّاء و حفاظ مشهدی حضور داشتند كه اين امر نشان دهنده جايگاه اين شهر مقدس در گسترش و ترويج فرهنگ قرآنی است.
لسانی ادامه داد: «سيدمرتضی سادات فاطمی»، نشان درجه يك فرهنگ و هنر، «هاشم روغنی» نشان درجه دو و «محمدجواد پناهی طوسی» و حجت‌الاسلام «حاج ابوالقاسم» نشان درجه سه فرهنگ و هنر را از رئيس جمهور دريافت كردند.
وی با اعلام اينكه سه نفر از اين جمع را قرّاء و مؤذنان بين‌المللی حرم مطهر رضوی تشكيل می‌دهند، اظهار كرد: «سيدمرتضی سادات فاطمی»، صدرالحفاظ آستان قدس رضوی، در سال 1362 در دومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن ايران، رتبه اول را كسب كرد و در طی اين سال‌ها به تدريس در اداره آموزش علوم قرآن و حديث، جامعه قاريان مشهد و تربيت مدرس قرآن مشغول بوده است.
لسانی تاكيد كرد: اين فعال قرآنی آستان قدس هم‌اكنون در روزهای دوشنبه ضمن برگزاری جلسه آموزش قرآن، در افق شرعی مغرب به تلاوت قرآن و اذان در حرم مطهر رضوی می‌پردازد.
رييس اداره آموزش علوم قرآن و حديث آستان قدس رضوی با بيان اينكه سادات فاطمی عضو شورای سياست‌گذاری اداره آموزش علوم قرآن و حديث نيز است، عنوان كرد: وی در طول ماه مبارك رمضان نيز ترتيل قرآن در مسجد گوهرشاد را به عهده دارد كه اين برنامه از شبكه چهار سيما و شبكه خراسان پخش می‌شود.
وی ادامه داد: «هاشم روغنی» در سال 63 در سومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن ايران، حائز رتبه نخست شد و در طی سال‌های جاری به عنوان مؤذن حرم رضوی و عضو شورای سياست‌گذاری اداره آموزش علوم قرآن و حديث آستان قدس مشغول به فعاليت است.
لسانی ادامه داد: اين استاد قرآن هم‌اكنون به عنوان داور در مسابقات بين‌المللی حضور دارد و در طول ماه رمضان جاری از ساعت 21:30 در مسجد گوهرشاد به تلاوت قرآن می‌پردازد.
رييس دارالقرآن آستان قدس با بيان اينكه «محمدجواد پناهی» نيز در سال 68 در هفتمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن ايران رتبه اول را به خود اختصاص داد، ابراز كرد: پناهی در روزهای چهارشنبه ضمن برگزاری جلسه آموزشی قرآن در حرم رضوی، در افق شرعی به تلاوت قرآن و اذان می‌پردازد و علاوه بر شركت در برنامه‌های كرسی تلاوت حرم رضوی، به عنوان داور مسابقات قرآن و عضو شورای سياست‌گذاری اداره نيز فعاليت می‌كند و در ماه رمضان در برنامه ترتيل قرآن در حرم كه از شبكه اول و سوم سيما پخش می‌شود نيز حضور دارد.
وی با اعلام اينكه «حاج ابوالقاسم» از ديگر چهره‌های ماندگار قرآنی مشهد است، تصريح كرد: حاج ابوالقاسم نيز در سال 74 در رشته حفظ كل دوازدهمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن ايران به مقام نخست رسيد و در همان سال در مسابقات حفظ كل كشورهای لبنان و سوريه رتبه اول را به دست آورد.
رييس اداره آموزش علوم قرآن و حديث آستان قدس رضوی اظهار كرد: اين استاد قرآن در ماه رمضان علاوه بر برگزاری كارگاه روش تدريس حفظ در حرم رضوی، در برنامه ترتيل كه از شبكه‌های اول و سوم سيما پخش می‌شود نيز حضور دارد.
captcha