كتاب «دشمن‌شناسی» منتشر شد
کد خبر: 2181733
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱

كتاب «دشمن‌شناسی» منتشر شد

گروه فرهنگ و هنر: كتاب «دشمن‌شناسی» كه به بررسی انديشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌پردازد از سوی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) به چاپ رسيد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، كتاب «دشمن‌شناسی» با هدف بررسی انديشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای ترويج، تحليل، تبيين و تعميق بصيرت دينی و ارتقاء آگاهی عمومی جامعه به چاپ رسيد.
اين كتاب 213 صفحه‌ای، علاوه بر چهار فصل اصلی، مشتمل بر «مقدمه»، «جمع بندی و نتيجه گيری» و «فهرست منابع» است.
نويسنده در فصل اول اين كتاب، زيرِ عنوان «ماهيت دشمن و ضرورت شناخت دشمن»، به تشريح مباحث «پاسداری از اسلام و دفاع از آن» و «گونه شناسی دشمنی و دشمنان» می‌پردازد.
«شناخت زمينه‌های نفوذ دشمن»، عنوان فصل دوم كتاب است كه شامل مباحثی هم‌چون «زمينه‌های فرهنگی نفوذ دشمن»، «زمينه‌های سياسی نفوذ دشمن» و «زمينه‌های اقتصادی نفوذ دشمن» است.
پس از آن، نويسنده كتاب، در فصل سوم، «اهداف دشمنان» را با تشريح «اهداف بلند مدت، ميان مدت و كوتاه مدت دشمنان» و «اهداف استراتژيك و تاكتيكی دشمن» از منظر مقام معظم رهبری، بيان می‌كند.
نويسنده در فصل پايانی اين كتاب، ذيل عنوان «روش‌های مبارزه دشمنان و تبيين چگونگی مقابله با آن»، به تشريح مباحث «بيان روش‌های مبارزه و اقدامات دشمن» و «راه‌های مقابله با اقدامات دشمنان» می‌پردازد.
نويسنده كتاب، در يادداشتی در مقدمه كتاب، با اشاره به اشراف علمی مقام معظم رهبری آورده است: «با مراجعه و تامل در آثار نوشتاری و گفتاری ايشان پيرامون سياست و حكومت، كاملا روشن می شود كه مقام معظم رهبری دارای يك فلسفه سياسی منسجم و مستحكم می‌باشند ... با توجه به اين ويژگی و اين خصلت معظم له به دست آوردن انديشه‌های ايشان پيرامون بحث دشمن شناسی می‌تواند دارای آثار و پيامد‌های مفيد و جالب توجه برای همگان به ويژه متوليان امر سياستگذاری كلان در نظام اسلامی باشد.»
يادآور می‌شود كتاب دشمن شناسی، نوشته نجفعلی غلامی است كه توسط مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) در مرداد 1390 در 213 صفحه و با شمارگان 4000 نسخه منتشر شده است.
علاقه‌مندان برای تهيه اين كتاب می‌توانند به آدرس قم، خيابان شهداء(صفائيه)، كوچه 37(سپاه)، فرعی پنجم پلاك 104 موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) مراجعه كنند.
captcha