انتشار پرونده «حضور بانوان در هشت سال دفاع مقدس» در نشريه نور بانوان
کد خبر: 2203666
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶

انتشار پرونده «حضور بانوان در هشت سال دفاع مقدس» در نشريه نور بانوان

نشريه نور بانوان در شماره دوم دوره جديد خود با اختصاص صفحات ويژه‌ای به حماسه دفاع مقدس يك پرونده نسبتا قابل توجه را به مقوله حضور بانوان در هشت سال حماسه و مقاومت انتشار داده است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، نشريه نور بانوان در شماره دوم دوره جديد خود با اختصاص صفحات ويژه‌ای به حماسه دفاع مقدس يك پرونده نسبتا قابل توجه را به مقوله حضور بانوان در هشت سال حماسه و مقاومت با عنوان پرونده ويژه ناديده گرفته شدن حضور زنان در هشت سال دفاع مقدس انتشار داده است.
انتشار عكس‌های خاطره‌انگيز از حضور بانوان در حماسه مقاومت نيز در اين شماره قابل توجه است، ديدگاه مقام معظم رهبری در خصوص ايثار زنان عامل پيروزی انقلاب و جنگ از سر مطلع‌‌های اين شماره از مجله نور بانوان است.
يادداشت‌هايی از حسين علايی، در خصوص حضور زنان در حماسه دفاع مقدس آغازگر اين ويژه‌نامه است. نشريه نور بانوان با انتخاب تيتری با عنوان جبهه زنانه در جنگ مردانه گفت‌و‌گوهايی نيز با دبيركل جامعه زينب‌(س) و مصطفی اقليما، ترتيب داده است.
زنان فرهنگ‌ساز دفاع مقدس عنوان تيتری است كه برای گفت‌و‌گو با مريم بهروزی دبيركل جامعه زينب‌(س) انتخاب شده است. مصطفی اقليما نيز با بيان اينكه زن‌ها دوبار شهيد می‌‌شوند در اين خصوص اظهار نظر كرده است.
زنان ايرانی حديث ايثار و استقامت عنوان مطلبی در گفت‌و‌گو با لاله افتخاری، مخبر كميسون زنان مجلس است. گفت‌و‌گو با معصومه آباد، عضور شورای شهر تهران و آزاده دوران دفاع مقدس با عنوان حضور زنان در خط مقدم غيرعادی نبود نيز از ديگر مطالب اين شماره است.
مصاحبه با زهره آقاشاهی، زنی كه هشت سال حضور در جبهه‌های جنگ را تجربه كرد با عناون زنان قهرمانان اين دفاع هستند و مطلبی با عنوان رزمندگان گمنام از ديگر مطالب حماسه حضور زنان در دوران دفاع مقدس در دو هفته‌نامه نور بانوران است.
در اين شماره همچنين گفت‌وگوی ويژه‌ای با تهمينه ميلانی، در خصوص دلايل دور ماندن زنان از ميدان‌های مبارزه در جنگ تحميلی به چشم می‌خورد.‌ روايت‌هايی از داستان‌های جنگی در سريال‌ها و فيلم‌های تلويزيون و سينما با عنوان قهرمانان فراموش شده نيز در اين شماره مجله نور بانوان به چاپ رسيده است.
به نظر می‌رسد در اين ويژه‌نامه جای برخی موضوعات همچون؛ نقش بانوان در امدادرسانی و پشتيبانی از خدمات تداركاتی به جبهه‌ها، حماسه زنان شهيد و مدافع در خونين‌شهر، مادرانی كه چند فرزند در دفاع مقدس تقديم انقلاب اسلامی كرده‌ا‌ند، پژوهشگران زن در حوزه دفاع مقدس، كتاب‌ها و نشرياتی كه زنان در اين حوزه توليد كرده‌اند، زنان جانباز، ديدگاه‌های ‌امام خمينی(ره) در خصوص نقش زنان در حضور مرثر در دفاع مقدس خالی است.
يادآور می‌شود، نشريات تخصصی بانوان پس از سال‌های پايان جنگ تحميلی هيچ‌گاه به صورت كامل به مقوله زن و دفاع مقدس نپرداخته‌اند.
captcha