رهنمودهای امام راحل(ره) در مواجهه با آمريكا فراموش‌نشدنی است
کد خبر: 2354775
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸

رهنمودهای امام راحل(ره) در مواجهه با آمريكا فراموش‌نشدنی است

گروه سياسی: توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع) با بيان خاطره ناگفته‌ای از مرقومه امام خمينی(ره) درباره مواجهه با آمريكا گفت: رهنمودهای امام راحل(ره) در مواجهه با آمريكا فراموش‌نشدنی است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع)، آيت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع) در ديدار فرماندهان و تعدادی از كاركنان سپاه حضرت سيدالشهداء عليه السلام استان تهران افزود: از وظايف همه منتظران واقعی حضرت وليعصر(عج) اين است كه تلاش كنند حكومتی كه با مجاهدت ايثارگران و با نفس مسيحايی امام خمينی(ره) شكل گرفته است، بدون هيچ خدشه‌ای به صاحب اصلی خودش يعنی حضرت حجت(عج) تحويل داده شود.
وی ضمن تبريك اعياد شعبانيه و روز پاسدار به همه پاسداران ارزش‌های انقلاب اسلامی، با استناد به رواياتی كه از حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام نقل شده است گفت: انتظار فرج با فضيلت‌ترين اعمال شيعيان در عصر غيبت حضرت حجت(عج) است، اما مهم‌ترين نكته اين است كه بدانيم انتظار امام عصر (عج) دارای چه مؤلفه‌هايی است و چگونه تفسير می‌شود.
رئيس موسسه علمی – فرهنگی دارالحديث گفت: انتظار به دو بخش انتظار منفی و مثبت قابل تفسير است و انتظار منفی اين است كه منتظر دست روی دست بگذارد، تا امام زمان (عج) ظهور كند و با اعجاز الهی مستكبران را نابود كند و رفاه و آسايش را در جهان بگستراند، بدون او كوچكترين نقشی در زمينه‌سازی چنين حكومتی داشته باشد.
اين نوع انتظار، در واقع انتظار نيست، انتظار هرچيز متناسب با ره‌آورد آن است، ره‌آورد امام عصر(عج) قيام برای به پا داشتن ارزش‌های انسانی است و در رأس آن عدالت اجتماعی است، بنابراين انتظار واقعی به معنای آمادگی و زمينه‌سازی برای حكومت جهانی مهدوی است و اين نوع انتظار، انتظار مثبت است.
وی چراغانی كردن‌ها و برپايی جشن و شادمانی و مولودی‌خوانی در ايام ولادت حضرت را از برنامه‌های خوب و لازم فرهنگ جامعه برشمرد و گفت: ولی مهم‌تر از اينها زمينه‌سازی برای حكومت جهانی امام زمان(عج) است.
رئيس موسسه علمی – فرهنگی دارالحديث، انتقال معارف اهل بيت عليهم السلام و تعميق دشمنی و نفرت از مستكبران در ميان مردم جهان را از جمله مهم‌ترين اركان زمينه‌سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) برشمرد و افزود: يكی از مهم‌ترين زمينه‌سازی های مهم برای ظهور حضرت حجت(عج)، تعميق بغض و نفرت از استكبار و قدرت‌های زورگو و در رأس آنها آمريكا را در ميان مردم خودمان و ساير جهانيان است.
وی گفت: عمق دادن به نفرت از سران استكبار و در رأس آنها آمريكا، يكی از بركات انقلاب اسلامی بود كه امام راحل بر آن تأكيد فراوان داشتند و امروز مقام معظم رهبری ادامه‌دهنده همان راه است.
آيت‌الله محمدی ری‌شهری در اين ديدار به ذكر خاطره‌ای مربوط به سال‌های پايانی جنگ در وزارت اطلاعات پرداخت و گفت: در سال‌های پايانی جنگ، طرح ويژه‌ای توسط وزارت اطلاعات در مواجهه با آمريكا به سران قوا پيشنهاد شد و در جلسه‌ای به تصويب رسيد، ولی برای رعايت احتياط اين‌جانب در تاريخ 26/03/1367 طرح ياد شده را برای حضرت امام خمينی (ره) فرستادم تا اگر رهنمودی درباره آن دارند، بفرمايند. چند روز بعد يعنی در 30/03/1367 مرحوم حاج احمدآقا پاسخ حضرت امام(ره) را چنين منعكس كردند: «در جريان . . . آمريكا چند مسئله بايد كاملا روشن گردد. يك. بايد هميشه در دل همه دست اندركاران بخصوص شما كه مسئوليت اين . . . را به عهده گرفته‌ايد بغض و كينه آمريكا محفوظ باشد چرا كه آنها و ساير ابرقدرت‌ها و قدرت‌ها به تنها چيزی كه فكر می‌كنند، نابودی اسلام و قرآن و انقلاب اسلامی است.
دو. توجه كنيد كه آنها در زمينه‌های مختلف دارای سابقه می‌باشند يك‌مرتبه كار به جايی نرسد كه متوجه شويد . . . ، آن ها، شما را فريب داده‌اند.
سه. به صورتی حركت كنيد كه در هر لحظه كه تصميم داشتيد توان بازگو كردن مسئله را صادقانه برای مردم داشته باشيد.
چهار. كسانی را كه دنبال اين گونه مأموريت‌ها می‌فرستيد دارای ظرفيت‌های لازم باشند كه خدای ناكرده، عكس آن چه را كه می‌خواهيد، حاصل نگردد.» گفتنی است هرچند اين طرح عملياتی نشد ليكن رهنمودهای امام (ره) در مواجهه با آمريكا درسی فراموش‌نشدنی است».
توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام در پايان به زمينه‌سازی فرهنگی و تبليغ عملی به عنوان ديگر مؤلفه‌های اصلی انتظار فرج اشاره كرد و افزود: بايد به معارف دين با رفتارمان وفادار باشيم و نه اينكه صرفا با زبان مردم را به اصول و معارف دعوت كنيم.
در ابتدای اين ديدار فرمانده سپاه حضرت سيدالشهداء عليه السلام، در بيان سخنانی حضور در بارگاه منور حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام و بهره‌مندی از محضر علمای بزرگ را از برنامه‌های فرماندهان و جمعی از كاركنان سپاه حضرت سيدالشهداء عليه السلام در ايام هفته گراميداشت پاسدار برشمرد.
captcha