فرافكنی در توجيه مشكلات اقتصادی عصبانيت مردم را در پی دارد
کد خبر: 2425240
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶

فرافكنی در توجيه مشكلات اقتصادی عصبانيت مردم را در پی دارد

گروه اقتصاد: اگر مسئولان توجيه و فرافكنی كنند و مشكلات را بر گردن خارجی‌ها، يا فلان گروه داخلی انداخته و مسئوليت را نپذيرند، نارضايتی عمومی را به دنبال دارد و با توجه به مشكلات اقتصادی جامعه، توجيه مشكلات اقتصادی در جامعه عصبانيت مردم را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، به نقل از خبرگزاری حوزه، آيت‌الله‌العظمی ‌ناصر مكارم ‌شيرازی، صبح امروز، 12 مهرماه در درس خارج خود كه در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به روايتی از امام هادی(ع) اظهار كرد: كسی كه از خودش رضايت داشته باشد، مردم از او ناراضی خواهند بود.
وی با بيان اين كه حب ذات و حفظ موقعيت تازمانی ارزش دارد كه به افراط و تفريط كشيده نشود، افزود: خدای متعال غريزه‌ای به نام حب ذات به انسان داده كه موجب تكامل معنوی، مادی و دفاع در برابر انواع بيماری‌ها در زندگی می‌شود و تا زمانی ارزشمند است كه به افراط و تفريط كشيده نشود.
اين مرجع تقليد، ضمن بيان اين‌كه خودشيفتگی خطر بزرگی برای انسان است، خاطرنشان كرد: خودشيفتگی موجب عجب و غرور می‌شود و اين چنين انسانی همه چيز را تنها برای خود می‌خواهد كه خطرات بزرگی را به دنبال خواهد داشت و كسانی كه همه چيز را برای خود و مشكلات را برای ديگران می خواهند، در واقع عيوب خود را محاسن تلقی كرده و كارهای خود را توجيه می‌كنند.
آيت‌الله‌العظمی مكارم ‌شيرازی با بيان اينكه اگر دولتی معايب خود را توجيه و گناه را به ديگران متنسب كند، مورد تنفر مردم قرار می‌گيرد، اظهار كرد: اگر دولتی عيوب خودش را به احزاب، گروه‌ها يا به خارج حواله و مشكلات را توجيه كند، موجب دور شدن مردم از او می شود و بر اين اساس بايد در كنار نقاط قوت، ضعف‌ها را هم قبول كند.
وی افزود: اگر دولت توجيه و فرافكنی كند و مشكلات را بر گردن خارجی‌ها، يا فلان گروه داخلی انداخته و مسئوليت را نپذيرد، نارضايتی عمومی را به دنبال دارد و با توجه به مشكلات اقتصادی جامعه، توجيه مشكلات اقتصادی در جامعه عصبانيت مردم را در پی خواهد داشت.
اين مرجع تقليد با بيان اين‌كه دولت، مردم، كسبه و توليدكنندگان، هر كدام سهمی از اين مشكلات دارند، افزود: همه بايد با هم‌فكری تمام در حل مشكلات مردم قدم جدی بردارند.
وی با تأكيد بر اين‌كه كار برای جمع‌آوری رأی مخلصانه نيست، گفت: كارهايی كه برای جلب آراء انتخاباتی انجام شود، موجب اخلاص و پيشرفت نمی‌شود؛ بايد با اخلاص مشكلات مملكت را حل كنيم و اين‌كه بگوييم عيبی ندارم، اشتباه است.
captcha