کد خبر: 2514449
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵

بيستمين سوگواره تعزيه ‌كرمان برگزار می‌شود

گروه هنر: رئيس حوزه هنری استان كرمان گفت: بيستمين سوگواره تعزيه استان كرمان 19 تا 25 فروردين‌ماه جاری همزمان با ايام فاطميه در تعزيه‌خانه كرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه كرمان، عباس سالاری، رئيس حوزه هنری استان كرمان‌ روز پنج‌شنبه، 15 فروردين‌ماه به خبرنگاران گفت: سه گروه تعزيه از استان‌های گلستان، يزد و استان مركزی در بخش ميهمان بيستمين سوگواره تعزيه ‌كرمان شركت می‌کنند.
وی يادآور شد: 17 گروه تعزيه از شهرستان كرمان و سه گروه از ساير شهرستان‌های استان متقاضی حضور در بيستمين سوگواره تعزيه استان كرمان هستند.
سالاری‌ بيان كرد: پس از بازبينی مجالس تعزيه گروه‌های درخواست‌كننده شركت در اين سوگواره، در پايان پنج گروه از شهرستان كرمان، يك مجلس از شهرستان‌های استان در بخش مسابقه شركت داده می‌شوند.
رئيس حوزه هنری استان كرمان تصريح كرد: همچنين از گروه‌های ميهمان از ساير استان‌های کشور نيز يك گروه در بخش ميهمان سوگواره معرفی می‌شوند.
وی خاطرنشان كرد: سوگواره تعزیه استان به‌منظور تبادل تجربيات گروه‌های تعزيه، ترغيب گروه‌ها به آماده‌سازی و اجرای مجالس غريب، تعميم تعزيه‌خوانی در مناطق مختلف استان و رشد و اعتلای اين هنر نمايشی برگزار می‌شود و گروه‌های راه يافته به سوگواره به‌زودی معرفی می‌شوند.
captcha