حمله سلفی‌ها به منزل حافظ منافع ايران در مصر
کد خبر: 2514714
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵

حمله سلفی‌ها به منزل حافظ منافع ايران در مصر

گروه بين‌الملل: ده‌ها تن از سلفی‌های مصر، ديروز، 16 فروردين، با تجمع در مقابل منزل حافظ منافع ايران در مصر، به از سرگيری روابط گردشگری مصر و ايران اعتراض كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه خبری العالم، ايران و مصر، هفته پيش پس از سه دهه قطع روابط، پذيرش گردشگر را از طريق گشايش خط هوايی تهران ـ قاهره از سر گرفتند و هيئت دولت كشورمان، طی نشستی لايحه لغو رواديد برای گردشگران مصری در ايران را به تصويب رساند.
شماری از تظاهر‌كنندگان وابسته به سلفی‌های مصر، هفته گذشته با تظاهرات در مقابل دانشگاه الازهر، از ورود مجتبی امانی، حافظ منافع جمهوری اسلامی ايران در قاهره به آئين جشن صوفيان به مناسبت ميلاد عايشه، همسر پيامبر(ص) جلوگيری كردند.
تظاهر‌كنندگان تجمع‌كننده در مقابل منزل حافظ منافع ايران در مصر، بر ضد محمد مرسی، رئيس جمهور مصر و گروه اخوان‌المسلمين شعار دادند و پرچم‌های مصر را در دست داشتند كه در آن نوشته شده بود: «با حضور شيعيان ايرانی در مصر مخالفيم».
سلفی‌های وابسته به عربستان در حالی چنين شعارهايی را می‌دهند كه تاكنون مخالفتی با حضور گردشگران اسرائيلی به مصر نكرده و حتی قبول كرده‌اند كه با آمريكا و كشورهای اروپايی به مذاكره بپردازند؛ مسئله‌ای كه نشان می‌دهد آنان از اينگونه اقدامات اهداف ديگری را دنبال می‌كنند.
captcha