به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان شمالی، محمود احمدی بيغش، استاندار خراسان شمالی بهمناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، پيامی صادر كرد كه متن آن بدين شرح است:
تعليم و تعلم از شئون الهی و ميراث گرانقدر پيامبران و معلم طليعهدار رشد و بالندگی و به فرموده امام راحل معلمی شغل انبياست. بی گمان پيشرفتهای علمی و تحقيقاتی، موفقيتهای جوانان ايرانی در عرصههای مختلف علم و تكنولوژی، فتح قلههای دانش و تحقق آرزوهای ديرينه ملت بزرگ ايران، فقط و فقط به بركت داشتن فضايی بالنده و پويا در آموزش و پرورش كشور محقق شده است كه بیترديد معلمان عزيز و پر تلاش ايران اسلامی، نقش مهم و اساسی در اين راه دشوار ايفا کردهاند.
اينك در سالروز شهادت استاد فرزانه و انديشمند، شهيد مرتضی مطهری، بر خود لازم میدانم ضمن تبريك صميمانه هفته بزرگداشت مقام والای معلم به آموزگاران عزيز و ارجمند استان خراسان شمالی، توفيق الهی و موفقيت روزافزون اين عزيزان در صحنههای علمی، فرهنگی، اجتماعی و سياسی را از درگاه ايزد متعال مسئلت نمايم.
اميد است در سالی كه با تدبير داهيانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت آيتاللهالعظمی امام خامنهای، حماسه سياسی، حماسه اقتصادی نامگذاری شده است بيش از پيش شاهد شكوفايی قابليتهای معلمان عزيز استان بوده و خودباوری، تلاش و پيشرفت اين بزرگواران را شاهد باشيم.
محمود احمدی بيغش، استاندار خراسان شمالی