لزوم ايجاد شبكه اجتماعی توسط مؤسسات قرآنی جهت شناسايی افراد مستعد
کد خبر: 2533291
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
نقش مؤسسات قرآنی در پرورش استعدادهای قرآنی/62

لزوم ايجاد شبكه اجتماعی توسط مؤسسات قرآنی جهت شناسايی افراد مستعد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدير راديو قرآن از جمله راهكارهای سازنده در شناسايی مستعدان قرآنی را ايجاد شبكه اجتماعی به‌صورت مجازی نام برد و اظهار كرد: مؤسسات قرآنی ـ مردمی می‌توانند استعدادهای افراد را از طريق فضای مجازی شناسايی و تحت كنترل و همچنين آموزش قرار دهند.

محمدحسين محمدزاده، مدير راديو قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا)، با اشاره به اين موضوع كه استعداديابی قرآنی نيازمند برنامه‌ريزی مهندسی و جامع است، گفت: كشف استعداد و به طور كلی استعداديابی يكی از ضروريات جامعه قرآنی است به اين دليل كه حضرت امام خامنه‌ای بر موضوع كشف مستعدان قرآنی تأكيد فراوان دارند و نسبت به منويات ايشان بايد جدی‌تر عمل كنيم.
اين كارشناس قرآنی در ادامه به ديدار جامعه قرآنی و اعضای راديو با مقام معظم رهبری اشاره و تصريح كرد: براساس ديداری كه جامعه قرآنی و همچنين اعضای راديو با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتيم، ايشان به يكی از برنامه‌های راديو قرآن با عنوان «نور باران» اشاره كردند و اين برنامه را نوعی كشف استعداد نام بردند و همچنين ارائه هنر تلاوت قرآن و حفظ قرآن را از ضروريات دانستند و به پرورش مستعدان قرآنی و كشف اين افراد تأكيد داشتند كه به همين منظور همواره بايد به موضوع استعداديابی قرآنی به‌صورت دقيق‌تر بپردازيم.
وی ضمن بيان مطلب فوق اضافه كرد: هم‌اكنون براساس منويات مقام معظم رهبری پيرامون پرداختن به استعداديابی قرآنی، راديو قرآن به اين موضوع پرداخته است و بايد زمينه‌ای فراهم شود تا مؤسسات و مراكز قرآنی كشور اين مهم را پيگيری كنند.
اين قاری قرآن با اشاره به اين موضوع كه مؤسسات و مراكز قرآنی به استعداديابی قرآنی بپردازند، گفت: مؤسسات قرآنی ـ مردمی بايد به گونه‌ای فعاليت داشته باشند كه در كنار ارائه فعاليت‌های قرآنی نيز بحث استعداديابی را در اولويت كار قرار دهند.
محمدزاده هدف از تحقق استعداديابی قرآنی در مؤسسات قرآنی ـ مردمی را پرورش نوجوانان دانست و افزود: به جهت اينكه نوجوانان ذوق و استعداد فراوانی به موضوعات هنری، دينی، فرهنگی و حتی قرآنی دارند، بايد زمينه‌های لازم جهت پرورش اين افراد به‌صورت هموار با پشتيبانی مسئولان قرآنی فراهم شود.
مدير راديو قرآن در ادامه از جمله راهكارهای سازنده در شناسايی مستعدان قرآنی را ايجاد شبكه اجتماعی به‌صورت مجازی نام برد و اظهار كرد: مؤسسات قرآنی ـ مردمی می‌توانند استعدادهای افراد را از طريق فضای مجازی شناسايی و تحت كنترل و همچنين آموزش قرار دهند.
اين مسئول خواستار فراهم شدن زمينه مراجعه مستعدان قرآنی از طريق فضای مجازی شد و افزود: لازم است تا از طريق رسانه‌های جمعی تبليغات ويژه جهت زمينه‌های مختلف استعداديابی صورت گيرد و در اين راستا ايجاد شبكه اجتماعی می‌تواند كمك فراوانی به اين مهم كند.
اين كارشناس قرآنی به شناسايی و پرورش مستعدان قرآنی در هر نقطه از كشور توسط مؤسسات قرآنی ـ مردمی اشاره و تصريح كرد: با توجه به تعدد مؤسسات قرآنی در سطح كشور، می‌توان نسبت به موقعيت جغرافيايی هر مؤسسه به شناسايی مستعدان قرآنی پرداخت.
وی ضمن بيان مطلب فوق خواستار حمايت اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی كشور و همچنين اتحاديه تشكل‌های قرآنی در راستای هدايت برنامه‌های آموزشی مؤسسات قرآنی شد و بيان كرد: نهادهای قرآنی می‌توانند به عنوان هدايت‌گر در برنامه‌های آموزشی مؤسسات قرآنی همچون نخبه‌پروری عمل كنند كه در نهايت با تحقق اين مهم استعداديابی قرآنی به صورت جامع و مهندسی شكل خواهد گرفت.
محمدزاده در رابطه با ارائه تسهيلات ويژه به نخبگان قرآنی گفت: همواره بنياد نخبگان قرآنی به امور نخبگان رسيدگی دارند و قاعدتاً نخبگان قرآنی مستثنی از اين موضوع نيستند كه با درج نام و عضويت در مجموعه نخبگان كشور می‌توانند از امكانات قانونی و مصوب كه برای نخبگان در نظر گرفته شده است، بهره‌مند شوند.
اين فعال قرآنی در پايان يادآور شد: نخبگان قرآنی اگر تسهيلاتی را لازم داشته باشند، می‌توانند از طريق معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پيگيری كنند تا از لحاظ معنوی و مادی به فعاليت خود ادامه دهند.
captcha