حجتالاسلام ستار عليزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی(ایکنا) شعبه مازندران، نمایندگی ساری گفت: كانديداهای شهر و روستا و رياست جمهوری كه مساجد را برای تبليغات خود انتخاب میکنند بايد حرمت اين اماكن الهی را نگه دارند تا هتك حرمتی به مساجد نشود.
وی افزود: قطعاً مساجد در اسلام پايگاه اصلی و محل عبادت و همچنين شكل گيری حماسه سياسی است و در دوران انقلاب و دفاع مقدس، مساجد بهترين پايگاه مردمی برای دفاع از انقلاب و كشور عزيزمان بوده است.
عليزاده تأكيد كرد: بايد همه كانديداها، نمايندگان و طرفداران آنان نهايت دقت را داشته باشند كه احترام به مساجد حفظ شود و هتك حرمت به اين اماكن صورت نگيرد و خدای ناخواسته اموال مساجد از بين نرود.
وی ادامه داد: كانديداها و طرفداران در تبليغاتهای كانديداها بايد پايبند به قانون باشند و صداقت در گفتار داشته باشند و به ارائه برنامهها بپردازند و از تخريب ديگران كه حرام شرعی است، بپرهيزند.
عليزاده اظهارکرد: 13 خرداد ماه بخشنامه شماره 220838/92 اين اداره كل به ادارات اوقاف شهرستانها ارسال شد و ادارات تابعه، جلساتی با هيئات مساجد محوری كه حضور و تبليغات كانديداها در آنان انجام میشود ابلاغ شده است و علیرغم هماهنگیهای لازم با نمايندگان كانديداها متأسفانه بعضی از اين افراد قانون شكنی مینمايند و قطعاً بدانند كسانی كه احترام مساجد را در تبليغات، سخنرانی و ... كانديداها نگه نمیدارند در بين مردم جايگاهی ندارند.
وی افزود: طبق اين بخشنامه هتك حرمت به مساجد جلوگيری و در حفظ آرامش و رعايت شئونات اخلاقی و اسلامی در ايام تبليغات كانديداها دقت نمايند.
علیزاده از همه كانديداهای رياست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و طرفداران و حاميان آنها و نيز از مسئولين ستادها خواست كه در اين كار مهم به هيئتهای امنای مساجد كمك كنند تا خدای ناخواسته باعث تحريك احساسات دينی مردم و خانوادههای معظم شهدا و امت حزب الله نشود و ديار علويان كما فیالسابق شاهد يك انتخابات با شكوه با حضور گسترده مردم در روز رأیگيری و با حفظ آرامش باشد تا از اين طريق برگ زرين ديگری در كارنامه پرافتخار مازندران ثبت و ضبط شود.