عليرضا فريدوننژاد، جانباز 70 درصد دفاع مقدس و قائممقام تخريب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا)، در مورد ترويج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه بيان كرد: جمعيت كشور ما در زمان جنگ 34 ميليون نفر بود كه قريب به هشت ميليون نفر از اين تعداد، شرايط قانونی حضور در صحنههای جنگ را داشتند.
وی با بيان اينكه هشت سال بر سر اعتقاداتمان جنگيديم، ادامه داد: در بين جمعيتی كه شرايط قانونی اعزام را داشتند نيز فقط دو، سه ميليون نفر وارد صحنههای نبرد شدند و اين به معنای آن بود كه دفاع مقدس امری اجباری نبود، بلكه يك دفاع ارزشی بود.
اين جانباز 70 درصد عنوان كرد: اجرای برنامههای متنوع در زمينه يادواره شهدا در مساجد، مدرسهها و برگزاری برنامههای راهيان نور به طور مستمر در طول سال، قطعاً میتواند تأثير مثبتی بر روند ترويج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه داشته باشد.
قائممقام تخريب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار كرد: بايد در هر عرصهای به اقتضای نياز جامعه به تكليف خود عمل كنيم كه موضوع جنگ سخت كه همان دفاع مقدس بود، يكی از نمونههای بارز اين مسئله به شمار میآيد.
به گفته وی، امروز تكليف ما اين است كه بايد در جنگ نرم، مقابل دشمنان و تهاجم فرهنگی آنان در جامعه مقابله كنيم. در زمان جنگ تكليف ما دفاع از اسلام و ناموس اين كشور بود و امروز تكليف ما دفاع از فرهنگ و هويت ايران اسلامی است.
فريدوننژاد در ادامه گفت: امروز ترويج فرهنگ غنی دفاع مقدس در جامعه كه نشاندهنده غيرت و شجاعت ملت ما در برابر دشمنان است، جزء مهمترين برنامههای اصلی مسئولان جامعه به شمار میآيد كه به اين موضوع مهم بايد به عنوان يك تكليف ارزشی نگاه كرد.