همايش «سبك زندگی» در دانشگاه تبريز برگزار شد
کد خبر: 2558304
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵

همايش «سبك زندگی» در دانشگاه تبريز برگزار شد

گروه انديشه: همايش «سبك زندگی» با هدف گفتمان سازی سبك زندگی اسلامی با حضور ميهمانان خارجی از كشورهای مختلف جهان، امروز، 17 تيرماه در تالار وحدت دانشگاه تبريز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، حجت‌الاسلام سيدجعفر طباطبايی، معاون امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشكی تبريز امروز، 17 تيرماه در همايش «سبك زندگی» كه با هدف گفتمان سازی سبك زندگی اسلامی، باحضور ميهمانان خارجی از كشورهای مختلف جهان، در تالار وحدت دانشگاه تبريز برگزار شد، با بيان اينكه معضل بزرگ جامعه امروز بشری، عرفی‌سازی دين است، اظهار كرد: در جامعه امروز، به عينه مشاهده می‌شود كه به جای آنكه عرف، دينی شود، دين را عرفی كرده‌ايم؛ اگر جامعه دينی، عرفی شود، به سوی مسير ضلالت و گمراهی سوق پيدا خواهد كرد.
حجت‌الاسلام طباطبايی با تأكيد بر اينكه منشا اصلی تمام گرفتاری‌های انسان امروز به خصوص جوانان، فاصله‌گيری و جدايی از دين و معنويت است، افزود: وقتی بايدها و نبايدهای دينی از زندگی روزمره كنارگذاشته شود، سبك‌های جديدی وارد زندگی انسان می‌شود كه موجب گمراهی و ضلالت شخص و جامعه می‌گردد.
وی با اشاره به دورانديشی‌ها و تدابير عميق مقام معظم رهبری، عبرت‌گيری از واقعه عاشورا را از جمله زاويه‌ها و افق‌های بسط يافته از طرف ايشان دانست و ادامه داد: ايشان در راستای اينگونه سرمشق دهی و رهنمون سازی صحيح جامعه، اين بار سرفصل جديدی با عنوان «سبك زندگی اسلامی» معرفی كردند.
حجت‌الاسلام طباطبايی ادامه داد: در جامعه‌ای كه بزرگترين شاخصه آن، دين محور بودن است، بايد تمام شئون آن نيز بر همين محور و براساس آموزه‌های دينی استوار باشد.
وی با تأكيد بر اينكه دين اسلام دارای نگاه چندبعدی است و تلاش دارد دنيا و آخرت آدمی را آباد كند، خاطرنشان كرد: اگر به فقه غنی اسلام كه معجزه آن نيز به شمار می‌رود، توجه كنيم، در می‌یابيم كه تعداد كثيری از ابواب فقهی مربوط به زندگی دنيايی انسان است؛ اين امر بيانگر آن است كه اگر گفتمان حاكم بر زندگی انسان براساس آموزه‌های اسلامی باشد، آخرتش نيز آباد می‌گردد.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشكی تبريز با اشاره به فرارسيدن ماه پربركت رمضان و بهار قرآن، يادآور شد: اميدوارم تمام مسلمانان در اين ماه مبارك، با خود و خدای خويش عهد بندند تا قرآن را از نيمكت نشينی و حاشيه به متن زندگی وارد كرده و گامی عملی در راستای انس با قرآن و اصلاح سبك و سياق زندگی برداشته باشيم.
يادآور می‌شود، درپايان اين همايش، قرعه‌كشی بزرگترين مسابقه كتابخوانی، با موضوع «زندگی به سبك روح‌الله» انجام گرفت و به 77 نفر جوايزی اهدا گرديد.
captcha