به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، حجتالاسلام علی نعمتزاده، امام جمعه شهرستان مرند شامگاه گذشته، 23 تيرماه در همايش طلايهداران تبليغ اين شهرستان، اظهار كرد: با توجه به شرايط حساس تبليغی در جهان فعلی كه تمامی جهان همت در ربودن اذهان مقدس مسلمانان و به خصوص شيعيان را دارند، وظايف مبلغان دينی خطيرتر از هر زمان ديگر است.
وی افزود: بايد بيش از هر زمان ديگر روحانيون به عنوان قشر فرهيخته جامعه، همانند درخت تنومندی مردم را از لحاظ شناخت دين و بيان احكامشان در سايه سار خود قرار دهند؛ چرا كه بیشك ريشههای آبياری درخت تنومند اسلام، متصل به منابع عظيم آبی دين مقدس اسلام است.
امام جمعه شهرستان مرند گفت: هر مبلغ دين مقدس اسلام بايد ملجا دينی مردم و پرچمدار اسلام بوده و مردم به راحتی در شناخت احكام شرعی و رجوعات خود به آنها دسترسی داشته و هيچ مشكلی نبايد گريبانگير ندانم كاری احكام در مردم باشد.
حجتالاسلام نعمتزاده در ادامه يادآوریهای لازم را در اقامه نمازهای جماعت، برنامههای سخنرانی و اجرای طرح تبليغ چهره به چهره متذكر شد.
همچنين در اين همايش، حجتالاسلام جليل پورتقی، رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان مرند، از آمادگی كامل اداره تبليغات اسلامی اين شهرستان طبق سنوات گذشته، در اعزام مبلٌغان دينی به سراسر مساجد اين شهرستان خبر داد.