توان بازدارندگی نيروی دريايی سپاه جرئت حمله را از مخيله دشمن محو كرده است
کد خبر: 2566944
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶

توان بازدارندگی نيروی دريايی سپاه جرئت حمله را از مخيله دشمن محو كرده است

گروه سياسی: فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: توان بازدارندگی و قدرت دفاعی يروی دريايی سپاه به سطحی رسيده كه خيال و جرأت حمله نظامی را از مخيله دشمن محو كرده است.

به گزارش خبرگزاری بين المللی قرآن(ايكنا) به نقل از سپاه نيوز، دريادار پاسدار علی فدوی فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گراميداشت دومين سالگرد سفر مقام معظم رهبری به بندرعباس و حضور معظم له در جمع كاركنان نيروهای نظامی و انتظامی، كه در ستاد نيروی دريايی سپاه در بندرعباس برگزار شد، به توان بازدارندگی و قدرت دفاعی نيروی دريايی سپاه اشاره كرد و گفت: توان بازدارندگی و قدرت دفاعی ما به سطحی رسيده است كه خيال و جرأت حمله نظامی را از مخيله دشمن محو كرده است.
وی گفت: اين سطح از بازدارندگی موضوعی است كه مطلوب ترين هدف نيروهای مسلح در همه كشورها بوده ولی عملاٌ برای بسياری از آنها در حد يك رؤيا و آرزوی دست نيافتنی باقی مانده است.
فرمانده نيروی دريايی سپاه افزود: با ايجاد اين توانمندی،‌ دشمن از نتيجه گيری در مواجهه نظامی با جمهوری اسلامی كاملاٌ نااميد شده است و شرط ادامه اين وضعيت، حفظ آمادگی و به روز نگه داشتن قدرت نظامی در سايه رهنمودهای داهيانه مقام معظم رهبری است.
دريادار فدوی با اشاره به سخنان وزير دفاع آمريكا مبنی بر ايجاد تغيير در استراتژی دريايی آمريكا، گفت: آنها خواهان گسترش نفوذ و حضور خود در نقاط مختلف جهان هستند و اين هدف را عمدتاٌ از طريق استراتژی دريايی دنبال می كنند و تكيه گاه آنها ناوهای بزرگ با حجم متمركز و متراكم تجهيزات مستقر بر آنها است.
وی افزود: استراتژی دريايی سپاه و ظهور و نمايش قدرت عملی و ميدانی آن كه ميزان بالای آسيب پذيری ناوها و تجهيزات آنان را نشان داد، باعث شد تا مقامات نظامی آمريكا به فكر تغيير در رويكرد دريايی خود باشند ولی ايجاد اين تغييرات نيز موجبات مصونيت آنها را فراهم نخواهد كرد.
دريادار فدوی در ادامه به پيوند ايمان، اعتقاد و باور نيروهای مسلح به قدرت الهی، اشاره كرد و گفت: در اين اعتقاد و باور،‌ قدرت های مادی در هر حجم و مقياسی كه باشند و اگر به بالاترين عدد از سطوح قدرت نيز دست پيدا كنند،‌ در برابر قدرت و عظمت خدا،‌عددی به حساب نمی آيد.
فرمانده نيروی دريايی سپاه خاطر نشان كرد: اگر امروز دشمنان از رويارويی نظامی با جمهوری اسلامی ايران به شدت واهمه دارند به دليل قدرت بازدارندگی و كسب توانمندی هايی است كه فرزندان اين ملت در پرتو كار و تلاش و مجاهدت و ايمان به دست آورده اند.
وی در ادامه با اشاره به دومين سالگرد سفر مقام معظم رهبری به بندرعباس و حضور معظم له در جمع كاركنان نيروهای نظامی و انتظامی به ويژه نيروی دريايی سپاه و ارتش و خانواده های آنان گفت: اين ديدار با همه ويژگی هايی كه داشت، نماد روشنی از رابطه امام و امت و تجلی عينی يك رابطه الهی و معنوی و در عين حال قلبی و عاطفی بود.
دريادار فدوی افزود: ما رهنمودهای فرماندهی معظم كل قوا در اين سفر را يك راهبرد و خط مشی در حوزه نيروی دريايی دانسته و تمام تلاش و ظرفيت خود را در اين راستا به كار خواهيم گرفت.
فرمانده نيروی دريايی سپاه در پايان با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان و لزوم بهره گيری از فرصت روحانی و معنوی اين ماه اظهار داشت: بايد تلاش كنيم تا از امتيازات ويژه ای كه برای اين ماه در نظر گرفته شده است نهايت استفاده را ببريم.
در ابتدای اين مراسم حجت الاسلام مهدی زنگی آبادی معاون روابط عمومی و تبليغات نيروی دريايی سپاه به بيانات مقام معظم رهبری در سفر به بندرعباس و محوريت قرار دادن نيروی دريايی اشاره كرد و آن را يكی از دلايل حساسيت و اهميت مأموريت اين نيرو و تأثيرگذاری آن در معادلات منطقه ای و بين المللی دانست.
captcha